Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robinlimmared
xerys2013 skrev:Har sökt på nätet o ringt samtliga stora Volvohandlare utan att få svar på om nya Side Scuff platen passar till MY11-MY13. Ingen kunde svara på det. Det jag fick till svar var "det ståringenstans att de passar, å andra sidan står det inte någonstans att de INTE passar"

Sagt o gjort, beställde båda för att helt enkelt testa. MY14 passade, Färgkombo Ironstone. Visst, volvo rekommenderar inte detta till R-design då färgen inte är exakt, men för min del är det nära nog. Sjukt nöjd!! :P Kände att jag behövde göra nått med bilen för att få den lite mer personlig.
Har än så länge inte sett den nya på någon annan bil...

Bild

Bild

Tycker den nya spöar den gamla med hästlängder :D
Snyggt! Hur lik är " ironstone" egentligen gentemot r-design? Finns ju en silver med ju som ser ut som r-design färgen på kort åtminstone
av mathiasgu
Riktigt snyggt !
Sugen på dessa till min T6 black-R.
Priset står per styck på Volvo men det måste väl vara för båda ?
Färgskillnaden bekymrar mig inte, men Ironstone är närmast R-design eller någon som har annan uppfattning ?
Mvh Mathias
Användarvisningsbild
av Perra83
Dom finns även i silver som kanske passar äldre R-Design bättre? På min gamla V60 R-Design var side scuff platesen väldigt ljusa.

På min MY16 har ja iron stone och det är samma nyans som diffusorn bak.

Ja jag kommer ju iallafall ha ut pinnarna varje d&[…]

Löste sig detta för TS genom att byta br[…]

Om det ska va en v40 och 100mil i veckan så […]

The discs don't look too bad. Check that they are […]