Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
6l rpm, då slog du nästan i varvstoppen :P Tror den ligger på typ 6.5k rpm.
Och jodå, håller man full/jämn gas när turbon väl börjar ladda så slutar den inte ladda fören man 'dumpar'(släpper på gasen eller kopplar ur).

Mysigt med fullt ladd redan från 1700rpm, men trist att laddet är "fult" ;)
Min börjar ju ladda från runt 2k normalt sett. Tidigare om bilen går tungt givetvis. Tidigaste jag noterat var 0.5 vid typ 1900rpm, med tungt släp bakom och uppförsbacke. :P

Tycker dock fortfarande du skulle köra på orginal GPS-hållare, och bygga in en modern GPS där. Funderar själv på något liknande, men jag vet inte riktigt hur stor skärm man skulle få plats med :roll:
av SubMarine
DayDreamer skrev: Märkte idag när jag gasade på ordentligt att jag har laddtryck på 0,4bar ända upp till 5500 rpm :shock: trodde inte att en lättrycks turbo var aktiv så högt upp i registret. Har fult laddtryck från 1700rpm upp till säkert rödmarkringen vid 6000rpm ville inte bara gasa upp motorn till dit idag :roll:
Ang laddtrycket så kan det se ut såhär (klicka på bilderna för att få dem större):
Uppmätt ladd vs vad styrenheten begär.
logg.png
logg.png (113.07 KiB) Visad 223 gånger
--- och begränsas främst av följande mapp (notera kurvformen och jämför med begärt laddtryck i bilden ovan :)).
ldrxn.png
ldrxn.png (43.67 KiB) Visad 223 gånger
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:6l rpm, då slog du nästan i varvstoppen :P Tror den ligger på typ 6.5k rpm.
Och jodå, håller man full/jämn gas när turbon väl börjar ladda så slutar den inte ladda fören man 'dumpar'(släpper på gasen eller kopplar ur).

Mysigt med fullt ladd redan från 1700rpm, men trist att laddet är "fult" ;)
Min börjar ju ladda från runt 2k normalt sett. Tidigare om bilen går tungt givetvis. Tidigaste jag noterat var 0.5 vid typ 1900rpm, med tungt släp bakom och uppförsbacke. :P

Tycker dock fortfarande du skulle köra på orginal GPS-hållare, och bygga in en modern GPS där. Funderar själv på något liknande, men jag vet inte riktigt hur stor skärm man skulle få plats med :roll:
Ja jag kom upp till 6k sen var det tvärdött den vägrade varva mer :P 0,5 vid 1900 är väl inte dåligt att ha så mycket ladd för att vara en FTT. Märkte även att den börjar att bygga ladd redan vid 1100rpm på det viset är det gött med en liten turbo men kan ju inte klämma ur så mycket mer av den eller ja man kan väl dra på laddet uppåt 1,1bar men då är det väl luften varmare än en varmluftspistol som turbon pumpar ut :mrgreen:.

Kan ju börja att montera in en centerhögtalare så kan jag ju trixa med att montera in en gps i original rti skärm. Hm skulle ju kunna vara bra om man kunde komma på någon snyggt att montera in bägge i instrumentbrädan :roll:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
SubMarine skrev:
DayDreamer skrev: Märkte idag när jag gasade på ordentligt att jag har laddtryck på 0,4bar ända upp till 5500 rpm :shock: trodde inte att en lättrycks turbo var aktiv så högt upp i registret. Har fult laddtryck från 1700rpm upp till säkert rödmarkringen vid 6000rpm ville inte bara gasa upp motorn till dit idag :roll:
Ang laddtrycket så kan det se ut såhär (klicka på bilderna för att få dem större):
Uppmätt ladd vs vad styrenheten begär.
logg.png
--- och begränsas främst av följande mapp (notera kurvformen och jämför med begärt laddtryck i bilden ovan :)).
ldrxn.png
Fina diagram :mrgreen: Ska ta och kika lite mer på senare när jag har piggnat till :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jaha då har jag konstaterat att kanten längst ner på inner skärmen håller på att ätas upp av framhjulet när jag svänger, det förklarar varför det har smält och haft sig när jag har rattat fult åt vänster och backar :roll: Får väl bli någon fix när jag sätter på sommar däcken.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är något fäste som har gett upp får ta och tvätta rent i hjulhuset så att jag ser ordentligt just nu är det fullt i lera och grus :) Kunde inte hålla mig från att gasa på lite i leran :lol: :wink:
  • 1
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 252

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)