Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av phibz
Niclas skrev:Tveksam om han finns, verkar vara väldigt luddigt på hur han har svarat. Många citat är tagna direkt från forumet.
Instämmer.
phibz skrev:
Niclas skrev:Tveksam om han finns, verkar vara väldigt luddigt på hur han har svarat. Många citat är tagna direkt från forumet.
Instämmer.
Eller någon här på forumet som sett sin chans att tjäna en slant av Aftonbladet, är det inte minst 10 000 kr för ett scoop som hamnar på förstasidan?
Krollspell skrev:
phibz skrev:
Instämmer.
Eller någon här på forumet som sett sin chans att tjäna en slant av Aftonbladet, är det inte minst 10 000 kr för ett scoop som hamnar på förstasidan?
Nej.
av Yard
Krollspell skrev:
phibz skrev:
Instämmer.

Jag startade tråden och hade ingen aning om att det skulle leda till det här.
De kontaktade mig och sa att de hade blivit tipsade av någon och frågade om intervju, jag har tackat nej till allt.
Jag är nyregistrerad för fem minuter sen och skulle vilja ge min syn på läget. Bilen är en V70 D4 AWD MY16 med 1300 mil på mätaren. Strax innan brevet om återkallning dök upp tvärstannade motorn i 100km/h. Den var borta i typ 1-2s med tänd Check Engine-lampa innan den startade igen utan att nåt annat hände. Några dar senare var bilen inne för uppgradering och lite annat småfix. Jag nämnde incidenten men fick ingen respons.

Två veckor senare händer samma sak igen men nu släcker hela instrumentpanelen ned också. Morgonen därpå ringde jag till Volvo och förklarade att jag ville att de skulle titta på den. Kundmottagaren hänvisade då till verkstadschefen?! OK då, lite märkligt tyckte jag men ringde honom istället. De kunde ta den morgonen därpå och eftersom jag då börjat bli misstänksam så krävde jag att få vara med när de felsökte bilen.

Sagt och gjort, bilen felsöks och inga felkoder är genererade och de förklarar för mej att det här är ett tidigare helt okänt problem. Nu råkade jag läsa över axeln när grabben tittade på listan över rapporterade problem och där står det bla "Motor tvärstannar vid färd"....

Det ska bli intressant att se hur detta utvecklar sej. Om nån från Aftonbladet vill kontakta mej i ärendet så bespara er det, jag tycker inte om den tidningen.

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]