- fre 12 feb 2016, 01:35
Har en V70 andra generationen med en 2.4 spis och automat som gått 28.500mil
Var in på macken i början av veckan och körde i 15liter och nollade trippmätaren.
Tankmätaren såg lite hängig ut men den röda lampan tändes inte
Två dagar senare och 9.5 mil innerstadskörning (mestadels bilkö, 30 och 50 med den ganska aggressiva farthållaren) tändes lampan.
Bor i sthlm och det var runt +4C vid båda tillfällena.
Ponera mätaren fungerar och jag använde 16L på 9.5mil..
Nästan 1.7liter milen!
Fyllde i 20 liter och mätaren hoppade upp till strax under 50%.
Går det troll i givaren eller drar bilen så mycket. Mycket kallkörning, men jag vet hur törstig den är så jag håller igen rejält.
Ingen bil jag kör snabbt och den rundan var 100% jag som körde.
Dåliga däck och den känns lika sportig som en rälsbuss jämfört med min sommarbil så jag mest rullar helst med farthållaren och med en kopp kaffe i handen. Ingen last, inga stora backar i Sthlm.
Hade en T5R för 15år sen som inte drog i närheten så mycket och på den tiden var jag färsk, gasglad och gjorde av med min första uppsättning däck på tre månader.
Luftmassemätaren? Vad kan det vara som kostar mig skjortan?
Var in på macken i början av veckan och körde i 15liter och nollade trippmätaren.
Tankmätaren såg lite hängig ut men den röda lampan tändes inte
Två dagar senare och 9.5 mil innerstadskörning (mestadels bilkö, 30 och 50 med den ganska aggressiva farthållaren) tändes lampan.
Bor i sthlm och det var runt +4C vid båda tillfällena.
Ponera mätaren fungerar och jag använde 16L på 9.5mil..
Nästan 1.7liter milen!
Fyllde i 20 liter och mätaren hoppade upp till strax under 50%.
Går det troll i givaren eller drar bilen så mycket. Mycket kallkörning, men jag vet hur törstig den är så jag håller igen rejält.
Ingen bil jag kör snabbt och den rundan var 100% jag som körde.
Dåliga däck och den känns lika sportig som en rälsbuss jämfört med min sommarbil så jag mest rullar helst med farthållaren och med en kopp kaffe i handen. Ingen last, inga stora backar i Sthlm.
Hade en T5R för 15år sen som inte drog i närheten så mycket och på den tiden var jag färsk, gasglad och gjorde av med min första uppsättning däck på tre månader.
Luftmassemätaren? Vad kan det vara som kostar mig skjortan?
- By NordT6