Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Jag tycker nya Volvo V90 ser fantastiskt ut - från alla vinklar! Med nya XC90 så har Volvo snäppat upp sig rejält, har nog aldrig varit så lyriskt som jag var efter 50 mil i en fullsmetad XC90 D5 AWD, kunde knappt slita mig från bilen. Den nya inredningen och exteriöra designen är grym och jag kan knappt bärga mig att få testa "nya" D5 med Power Pulse!

Storleksmässigt är jag väldigt nöjd med V60 då familjens behov gör att den modellen räcker. Allt som händer kring Volvos alla lanseringar bådar gott inför kommande Volvo V60 :-)
av ansjo
Snacka om att väcka ha-begäret 8) ....
Användarvisningsbild
av mane
Bakänden tycker jag känns "svår/konstig/överdesignad" ut på något vis - man måste nog se det där live för att linjerna ska flyta ihop.

(å andra sidan var inte nuvarande V70 någon skönhet om baken hellre när den lanserades, men nu har man lärt sig att gilla den :wink: )
Användarvisningsbild
av SvenB
Amli skrev:Ni som klagar så mycket på att nya V90 numera är så opraktisk, vad fraktar ni och hur ofta fraktar ni det som gör att det är hela skillnaden om det är rak eller sluttande baklucka?
För min del är det en hund i hundbur. Visst kan man skaffa en bur med sluttande bakgavel, men då måste stora hundar ligga hela tiden. Nu har jag inte en så stor hund, men detta var ett svar på frågan. Men visst är bilen snygg.
Användarvisningsbild
av grillchips
Svärfar har en V70-11 (nånstans där iaf) och fraktar ofta tavlor i bilen i allehanda mått. Han är ganska beroende av utrymmets utformning och detta kan definitivt bli en dealbreaker nu när han vill uppgradera sig. Han provade XC90 men han föll inte för den (å andra sidan en D5 varpå hans V70 idag är en T6, sa åt honom att vänta tills bensinarna kommer in)...
av Lövet
Intressant, och mer rimligt, att Volvo numera ser V90 och S90 som samma modell med pristillägg för kombin. Med V70/S80 har det ju varit tvärtom vilket lett till en i princip obefintlig försäljning av S80 i Sverige.
Användarvisningsbild
av mane
Ligger säkert något i det.
Samtidigt vill nog Volvo också öka samhörigheten mellan modellerna samt att komma högre upp i registrerings statistiken, då man kan köra ihop modellerna som s/v 90 istället.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 34
Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]

Byta torkarblad själv?

tack för alla svar!

Ja det låter som ett elfel. Kanske någ[…]