- tor 11 feb 2016, 23:27
#1047502
ja har fått den och läst! var bara en länk.
dock har jag redan läst och sett det mesta. mer komplicerade videos osv. men det är alltid bra att se och läsa alla möjliga olika så får man mer begrepp om saker och ting samt fräscha upp minnet. tack!
var och besiktade den idag och fick 1.2 i co så den fungerar uppenbarligen fint på tomgång och går fint när man kör varm. dock så gick toppen någonstans på vägen hem. så lär ta toppen från -88 an som jag tog sprutet från, så blir det V kam i den iaf... har beställt packning redan. Den kokade i kylan som var för några veckor sen eftersom den frös i kylaren (bytte kylare och vatten). tror det tog knäcken på den eftersom det var andra gången den gick varm efter jag bytte toppen för mer än 2 år sedan. och nu var det väll nog tyckte den. Är iaf inget allvarligt läckage, men tillräckligt för att måsta fylla på lite vatten varje vecka, de har blivigt lite värre nu då den ryker mer och trycket i slangarna är högre. så blir byte imorgon eller helgen, med sparsamt körande i nödfall innan dess.
ni får gärna komma med förslag och funderingar så länge..
skulle den vara likadan i sitt beteende efter bytet pcj ideer är slut, så tar jag nog och skickar den över någon kant där den landar hårt och djupt så man slipper se den igen (I)
8)
EDIT: kom på att det sitter ju en givare längst bak på toppen med 2 kontakter, som är till kylarvattnet. den kanske man skulle prova byta ut?
Volvo = Vi Orsakar Landets Värsta Orgasmer
http://www.youtube.com/watch?v=sng14AfA7b8
Får by får withö åverdrive!