Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då får vi hoppas att skroten har en framskärm i den färgen. Du skulle ju annars kunna ta en skärm i en annan färg och lacka den men då är frågan om det kommer att skilja sig mycket i färgen, men det beror förstås på hur mycket lacken på din bil har bleknat.

305kr det var inte så farligt trodde att slutröret skulle vara dyrare :)
DayDreamer skrev:Då får vi hoppas att skroten har en framskärm i den färgen. Du skulle ju annars kunna ta en skärm i en annan färg och lacka den men då är frågan om det kommer att skilja sig mycket i färgen, men det beror förstås på hur mycket lacken på din bil har bleknat.

305kr det var inte så farligt trodde att slutröret skulle vara dyrare :)
Ja, annars får jag väl försöka räta ut plåten lite så att blinkers passar. :) Den skärmen på bildelsbasen kostar ju 700kr och då är det ju en liten skada på den också. Sen att det är rost där stänkskärmen suttit struntar jag i, för det tror jag inte man kommer ifrån riktigt...

Ja, slutröret var inte så farligt. Det var värre med lampan till främre askfatet. 105kr! :shock: (S) Det är inte alls dyrt...
Ja du får väl börja med att försöka knacka rätt skärmens fäste lite :) 700kr tycker jag är lite mycket för en skärm som är skadad :| det är ju till och med billigare att lackera om skärmen som du har om du gör det själv förstås.

105kr :shock: :-O) köpte en sådan lampa på Swedol för 10kr förra våren :lol: :roll:
DayDreamer skrev:Ja du får väl börja med att försöka knacka rätt skärmens fäste lite :) 700kr tycker jag är lite mycket för en skärm som är skadad :| det är ju till och med billigare att lackera om skärmen som du har om du gör det själv förstås.

105kr :shock: :-O) köpte en sådan lampa på Swedol för 10kr förra våren :lol: :roll:
Ja, jag har ju färgen kvar som han har använt till den. Nu vet ju inte jag hur länge sen han lagade det, men det är ju över 5 år sen jag köpte bilen.
Vet inte hur länge biltemas färger håller sig. De har ju inte stått för kallt i alla fall.
Fick med både primer och färg, en Volvo färgpenna och en flaska vax med blå färgkrita. :D

Hittade du en sån lampa nånstans? Har letat som en galning. :) Eller sitter inte din fastlöd i sockeln som min?
Det ska nog inte vara något fel på färgen så länge den inte har stått för kallt. Men är du osäker så koster dom ju inte mer än 69kr på Biltema om jag inte missminer mig :roll:. Tänk på att du måste ha klarlack på om det är en metallic eller pearl färg :D

Jag tänkte på fel lampa den i askoppen bak var det som jag bytte och menade men den finns att köpa på swedol för en tia tror jag :) Har faktiskt inte kollat hur lampan ser ut som sitter i askkoppen fram.
Lacken är det nog inga problem med. Det gäller bara att göra ett bra underarbete(vilket rätt tydligt INTE har gjorts på din skärm), lacka i rätt temperatur(minst 20+) och använda 2-komps klarlack så håller det sen.
Rätt lustigt att din skärm har varit rostig på exakt samma ställe som min var :P (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 50#p907749 )

Jag gav f.ö. 350 eller 400kr, kommer inte ihåg nu, för min vänsterskärm med 2 små bulor.
Det som jag har sett är att rosten börjar på insidan av skärmen och äter sig igenom plåten tillslut. Så det bästa är att spraya på något rostskydd på insidan av skärmen.
Lucif3r skrev:Lacken är det nog inga problem med. Det gäller bara att göra ett bra underarbete(vilket rätt tydligt INTE har gjorts på din skärm), lacka i rätt temperatur(minst 20+) och använda 2-komps klarlack så håller det sen.
Rätt lustigt att din skärm har varit rostig på exakt samma ställe som min var :P (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 50#p907749 )

Jag gav f.ö. 350 eller 400kr, kommer inte ihåg nu, för min vänsterskärm med 2 små bulor.
Nä, det är ju inte jättesnyggt att titta på, nu när färgen bleknat. Förut märkte man inte skadan alls. :wink:

Kanske är vanligt att vänster-skärmarna rostar sönder där. :roll:
White skrev:Tråkigt med skärmen! :???:

Jo du, Volvo vet att ta betalt för sina smålampor! :-O)

Ja, de vet hur man tar betalt! :lol:

Upplever dock konstigt nog att Volvo ofta kan vara billigare än t.ex. Vparts på många saker. Köpte t.ex. en ny röd varningslampa till en av dörrarna i sommars. Vparts var 10kr dyrare än Volvo och dessutom tillkommer frakten på över 60kr.
DayDreamer skrev:Du kan ju alltid köpa en ny skärm på Volvo dom tog runt 2500kr för en ny till 850 :shock: :roll: då var den bara grundlackad
Har haft det i åtanke, men tror jag lugnar mig lite. Ska dock höra med liljas vad dom ska ha för en ny. Den här kostar ju 2800kr: http://www.scstyling.com/volvo-reservde ... oCQK7w_wcB

Den lär väl knappast vara original heller, men det lutar faktiskt lite åt den för 700 på bildelsbasen trots att den hamnar på 1000-lappen med frakten. Den är i rätt färgkod och enligt säljaren är det bara en liten bula på den och lite rost där stänkskärmen har suttit. :D
Dessutom var den bilen utrustad med vinge, så jag funderar på att köpa bägge.
Fast ska höra med honom om de samfraktar först. Vissa gör det och vissa inte. Är inte så roligt att betala 2 frakt avgifter... :roll:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 55

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen!

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]