Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
C.W. skrev:Vad är problemt? Finns ju hur mycket plats som helst att ta sig förbi på höger sida om Audin! :lol:
Det är inget problem, jag bara undrar vilken av bilarna som parkerat fel..

"Problemet" med högersidan är att det är ganska höga kantstenar.

/L
Användarvisningsbild
av ER
Spontant känns det som att det är Audin som parkerat fel även om den var på platsen först. Känns som det är "fel sida" oavsett pga hur det ser ut på platsen.
Användarvisningsbild
av Loner
Så här säger kommunens trafikplanerare/ansvarig:
Om det inte går att komma fram mellan fordonen och då menar jag att brädden måste vara minst 3,5 m mellan befintliga fordon så är det den som sist kom på platsen och parkerade som inte har följt reglerna i trafikförordningen 3 kap 47§
(Ett fordon får inte stannas eller parkeras på en sådan plats eller sådant sätt att fara uppstår eller trafiken onödigtvis hindras eller störs)
Men att döma av bilden så är det svårt för mig och även för polisen att bedöma vem som kom sist till platsen och därmed inte följt reglerna.
Försökte maila till polisen med, men dom lär väl inte läsa mail :roll:

/L
av anp
Har mailat polisen i något ärende, och även fått snabbt svar de gångerna.
Användarvisningsbild
av Loner
anp skrev:Har mailat polisen i något ärende, och även fått snabbt svar de gångerna.
Får väl se, stod att dom läser mail en gång per dag, så jag kanske missade den brevlådetömningen, och får svar imorgon.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Loner skrev:
Försökte maila till polisen med, men dom lär väl inte läsa mail :roll:

/L
Hehe, jag försökte ringa dom för några helger sedan då det inträffat en incident där sedan den andre föraren stuckit så jag ville få tag på honom.
Satt i telefonkö i 25min där rösten hela tiden talade om för mig att samtliga handläggare var upptagna för tillfället men att jag har plats nummer ett(!!!!) i kön. Sen gav jag upp och la på.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Tittar man på bilden så står alla bilar utom audin på högersidan.
Känns definitivt som den avviker mest.

Kul parantes var i vintras där vi bor så har vi en lagom backe i kurva där det är förbud mot parkering men folk envisas ändå att parkera i backen i den kurvan, så en dag i vintras när jag såg några "syndare" som stod en bit bort och det var lagom mycket snö så kopplade jag ur antispinn/sladd på BMW'n och lät bakändan segla ut lite fint och låta friktionsdäcken mata modd över stackarna i backen upp.
Tjejen bankade på mig o vart sur på mig men det var iaf. mindre bilar där därefter...synd att det är så svårt att komma upp för vintervägsbackar med BMW *flin*. nu åker vi felhjulsdrivet istället..... :twisted:
Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Ja har man rätt medel eller metod så bl[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]