Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zilv
jag har en 2.5 t som e chipad och öppet filter + halv system.
efter en vecka med all uppgradering , har effekt försvunnit mer än orginal typ =( vad kan det vara ? , bara fel , först koppling och nu effekt =( . det ryker ej från bilen , bilen har spikat max 3 gånger sens jag har uppgraderat. vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av Ramon
När man installerar ett sportluftfilter i sin bil kan det hända att man måste ställa in bräsnle/luft-blandningen för att det skall bli så optimalt som möjligt, är detta gjort? Vissa motorer kan gå dåliga som satan ifall detta inte är inställt efter installation av sportluftfilter.

Sen så är det många som fått problem med luftmassemätaren (att den har pajat t.ex.) då de installerat sportluftfilter... Bilen har spikat 3ggr, inte bra, jag skulle ta och ringa till företaget du köpt chippet ifrån och frågat dem, det är nästan garanterat att det är chippet eller sportluftfiltret som orsakat ditt problem, så ring dem är mitt tips. De bör veta, fler har ju haft likasinnade problem (antar att du köpt både chip, luftfilter och halvsats hos samma företag som ett paket).

Lycka till :wink:
Användarvisningsbild
av Zilv
öppet filter har jag haft i ett halv år nu. och chip en månad och avgassystem har jag byggt själv i 2.5tum för 3 veckor sen.
pratade med chipfirman och dom sa att det kan vara avgassystemet som inte är ett bra flöde på ! eftersom bilen laddar 0.7 med chip men ska ladda 0.9 1.0 bar , vad kan det annars vara?

jag tror att d blev så efter avgassystemt !
eftersom chippet funkade riktigt bra i en vecka !
och jag började köra på 98 vid avgassystems byte oxo.
Användarvisningsbild
av Ramon
98-bensin skall man definitivt köra med då man har en chippad bil, då 95 exploderar okontrollerat och kan orsaka s.k. Knackningar osv. Ja, med tanke på att bilen laddar mindre än den bör göra med ditt chip, så tycker jag det låter logiskt att det kan bero på avgassystemet. Luftfiltret kan ju inte riktigt påverka laddtrycket så mkt...

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]