Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hallå på er!

Har lite funderingar i huvudet, precis som vanligt. :lol:
Mitt ändrör på bilen är som sagt inne på sista versen och går och funderar på vad jag ska köpa för något. Har hela tiden gillat det som sitter original på bilen. Nu ser det dock för jävligt ut... :roll:
Foto0100.jpg
Bakifrån.
Foto0100.jpg (366.62 KiB) Visad 517 gånger
Foto0102.jpg
Mycket rost här under. Det har börjat trilla sönder i infästningen.
Foto0102.jpg (572.49 KiB) Visad 517 gånger
Foto0103.jpg
Lite sprucket...
Foto0103.jpg (597 KiB) Visad 516 gånger
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa ett original till den eller det här: http://vparts.se/se/v70/volvo-v70-1997- ... 150mm.html
Det är ju lite dyrt, men å andra sidan vet jag ju inte vad original kostar... :???:
Det lutar ju lite åt det på Vparts, men vad tycker ni?
Synpunkter?

Sen så har jag upptäckt att min vänstra blinkers fram har börjat gå sönder. Glaset har börjat släppa. Tog ut den och såg att även ett fäste var av. Tänkte då att jag tar och tittar på den högra med, och den satt på bara ett fäste! :-O)
Så de ska bytas de med.
Foto0104.jpg
Liten glipa.
Foto0104.jpg (587.48 KiB) Visad 516 gånger
Nu gör jag väl kanske lite folk upprörda med min fråga. Är det bara skit på skruvat.se? De har ju rea på belysning nu, så dessa blinkers kostar bara 200 kr styck.
Tänkte passa på att beställa nya skal till larmdosan också, då mina är helt söndermosade. :roll:

Blev det visst långt inlägg med funderingar.

/Danne
Jag skulle nog köra på ett runt ändrör mitt ser precis likadant ut som ditt i skicket :roll: har sett att Biltema har några snygga ändrör för en bra peng men då är dom försmå istället för original avgasrör :cry:.

Ja köp blinkersena från skruvat om du nu vill det så håller vi tummarna att du får rätt så att du inte får ett par extraljus istället :-)-)
White skrev:Jag hade kört på ett Simons slutrör, men frågan är om jag inte valt ett helt runt i så fall.
Nä, nåt helt runt vill jag inte ha. Originalet är ju lite mot det ovala hållet. Det blir nog ett original tror jag. Sen vilket som är bäst kvalitét vet jag inte. :wink:
Lucif3r skrev:Orginal ändrör. Det är ju blankt det också ;)

Skruvat håller väl samma kvalitet som alla andra så... Köp därifrån om du vill det.
Ja, och det är kanske lite snyggare också. Det på Vparts skulle fylla i princip hela hållet i bak. :) Ska till Volvo-handlaren nu i veckan, så jag får kolla vad det kostar.

Jo, det blir väl att testa skruvat. Har handlat en del av vparts förut, men har upptäckt att de är dyrare än volvo själv på vissa saker. :roll: Sen är det 60 kr i frakt om jag minns rätt.
Jag kan ju inte handla där bara för att få hem en snickers! :lol:
DayDreamer skrev:Jag skulle nog köra på ett runt ändrör mitt ser precis likadant ut som ditt i skicket :roll: har sett att Biltema har några snygga ändrör för en bra peng men då är dom försmå istället för original avgasrör :cry:.

Ja köp blinkersena från skruvat om du nu vill det så håller vi tummarna att du får rätt så att du inte får ett par extraljus istället :-)-)
Ja, får jag hem extraljus istället för blinkers så är det första och sista gången jag handlar där! :wink:
Hej på er igen!

Nu är det så att jag har hittat en vinge till min bil på bildelsbasen som jag gillar. Jag har färgkod 604-26.

På bildelsbasen står det att vingen har färgkod 604, dvs de sista 2 siffrorna saknas. Kontaktade säljaren och frågade om han kunde få fram de, men han fick bara fram 604 och hade inte bilen kvar att kolla på.

Nu till frågan.
Ska jag chansa och hoppas på att den passar in som den ska? Jag har hört att de sista 2 siffrorna bara är för att skilja på 2 olika tillverkare och då blir jag genast orolig för nyans-skillnader. Jag menar att samma färg tillverkas av olika tillverkare betyder inte att de ser likadana ut eller är jag helt ute och cyklar här? ??:-/

Är det någon som vet om det stämmer?
DayDreamer skrev:Du får gärna tala om vad original ändröret kostar :D
Det ska jag göra! :wink:
604 är färgkoden 2 är tillverkaren och 6 är utförande.

Så i ditt fall heter färgen midnattsblå (604) tillverkaren är DuPont (2) och utförandet en vattenbaserad färg och 2-komponentlack (6)

Så jag skulle gissa på att det är exakt samma färgkod på spoilern som är på bildelsbasen :D
Idag har jag varit och hämtat mitt paket från skruvat. Allting var som det skulle och inga problem.
Nu har jag 2 nycklar med hela larmdosor igen. De gamla var rätt så sönder-mosade... :roll:

Har påbörjat monteringen av nya blinkers fram. Höger är nu bytt och sitter riktigt fast nu. Den gamla satt med bara ett styrstift. Nu täcker den glappet mellan strålkastaren och blinkers ordentligt. :)

Vänster är dock omonterad då det var här jag började stöta på problem.
Som jag har nämnt tidigare så köptes bilen med en dålig framskärm. Förra ägaren som för övrigt är en pedant, har lagat skadan bra och målat upp den. Nu har ju färgen dock börjat släppa och se lite ful ut.
Jag hade hoppats på att slippa byta den i nuläget, då jag hade andra saker jag hellre la pengar på.
DSCN2178.JPG
Ful framskärm
DSCN2178.JPG (690.04 KiB) Visad 539 gånger
Nu visar det sig dock att skadan är så pass att hela fästet i skärmen är buckligt. :cry: De 2 stiften som ska in i strålkastarens fästen når inte in dit, så jag fick sätta tillbaka den där fula blinkers som var i störst behov av utbyte.

Nu får alltså köp av vinge vänta och köp av ny framskärm göras. Ska höra med skroten här i Kalmar om dom har någon i min färgkod. Det finns en på bildelsbasen med precis min färgkod, men vill helst slippa betala frakten.

Har även varit inne på Liljas här i Kalmar och köpt lite lampor till bilen. Brukar normalt sett inte köpa mina lampor hos Volvo-handlaren, men då lampan till främre askfatet är en special så blev det så.

Frågade även vad ett nytt ändrör till min bil kostar och det skulle gå på 305:-, vilket var billigare än jag trodde. Köpte dock inget nu, då jag tänkt att ta mig en närmare titt på resten först. :)
Inte så kul att skruva bort det gamla och upptäcka att resten är så rostigt så att det nya inte går att fästa... :roll:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 55

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]