Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Är sugen på Volvo S80 -07-08.Kör ca 1500 mil om året.Blandad körning.Sparar jag in den högre skatten på dieseln.På bränsleförbrukningen?
Användarvisningsbild
av Krollspell
snepo skrev:Är sugen på Volvo S80 -07-08.Kör ca 1500 mil om året.Blandad körning.Sparar jag in den högre skatten på dieseln.På bränsleförbrukningen?
S80 3.2 är en otroligt underskattad bil i Sverige. Mycket bil för pengarna, skön motor med bra gångkultur. Prova gärna en med AWD. På landsväg går den dessutom ganska snålt, snålare än den "gamla" och populära 5 cyl 2.5T.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
http://www.blocket.se/ostergotland/Volv ... ?ca=20&w=3

Satt nu & kika runt på lite 3,2or men här ljuger han i annonsen då det inte är en S80 3,2 på bilden, utan han har snott en bild på min S80 V8 Executive & lagt upp i annonsen :roll: ?:-/
Användarvisningsbild
av snepo
inga s80 ägare av dessa modeller med lite info till mig.Annars får jag väl gå på nåt annat märke
Användarvisningsbild
av Krollspell
snepo skrev:inga s80 ägare av dessa modeller med lite info till mig.Annars får jag väl gå på nåt annat märke
Vad är det som du oroar dig över? S80 II är en grymt bra bil, tyst, snygg och välgjord. Motorn du är intresserad av är en pärla när det gäller gångkultur.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
I vilken prisklass ungefär har du tänkt köpa i, någon speciell utrustning du vill ha? Men du sparar in den högre skatten på lägre bränsleförbrukning om du väljer D5an, dock är 3.2an billigare att lämna in på service än D5an, 3.2 går mycket tystare & skönare än D5an som är ganska bullrig i jämförelse.
av jpennerb
Kör en del med en V70 3,2 awd och det är en kanonfin motor. Den är lite tunn på låga varv men härligt klös och ljud över 5000 varv och uppåt. Den har väldigt billigt service schema med tändstift vid 12kmil och senare det tror jag någon aggregatrem vid 24kmil. En fördel är att man bara kan få automat på den och slipper den jobbiga manuella. Bara att köpa!
Användarvisningsbild
av börne
snepo skrev:inga s80 ägare av dessa modeller med lite info till mig.Annars får jag väl gå på nåt annat märke
Älskar min S80... klart den bästa bilen jag ägt, inte ett enda problem med den under 2,5 år. Pratade med tidigare ägaren innan köp, jag köpte den när den var tre år & han hade bara servat, inga fel alls under hans tid med bilen.

Riktigt skön att köra & åka i, går tyst, rätt ok på krokiga vägar men jag har sportchassi så det påverkar ju lite, dock kan den va lite stötig på dålig väg. En 3,2 ju inte sämre än min 2,5T så är ju inte mycket att tveka på, 238hk/?Nm i en sådan medan jag har 231/340Nm... vet inte hur mycket det skiljer i vridmoment.

Kör du bara 1500 mil om året hade jag struntat i förbrukningen & köpt en bensinare med lite större motor, men jag hade nog letat upp en T6 istället för en 3,2 då den är ännu roligare. Jag hade inte köpt en diesel med så få mil, men jag är själv lite allergisk mot diesel.
Användarvisningsbild
av snepo
Prisklass ca 100000 så mycket utrustning som möjligt.Undrar om jag sparar in den högre skatten på fröbrukningen.Hur mycket mindre drar D5 mot

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]