Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xDeFeCTx
Hej.

Jag tycker det ser lite skumt ut vid bakdäcken på min bil.
Det ser ut som att den är 2-3cm för hög. Och när man sätter på Sommarfälgarna så ser det ännu roligare ut.

Andra S80 jag har sett har inte detta fenomen.
Min är en 2005 årsmodel

Jag kollade med min Volvoverkstad och de ska kolla upp om de kan se något fel (ska lämna in den för ett annat fel som ska fixas, så de skulle kika på detta också samtidigt)

Enligt dem så är det automatisk nivårelgering på dessa bilar, och de pratade något om att det är svårt att sänka dessa.

Så om de inte hittar något fel, och jag skulle vilja sänka bilen, ca 3cm räcker för att det ska se bättre ut.
Räcker det med att köpa valfri sänkningssats på 30mm och motera dessa fjädrar, eller är det som de säger på verkstaden, att det blir inte så bra, pga nivåregleringen?

Måste man i så fall byta både fjädrar och dämpare för att det ska bli bra?
Användarvisningsbild
av wissel
Finns byglar som du sänker fästena med och du rör inte ens nivåregleringen :P
av xDeFeCTx
wissel skrev:Finns byglar som du sänker fästena med och du rör inte ens nivåregleringen :P
Man använder dessa då, och sätter på nya fjädrar? Eller räcker det med byglarna?
Har sett att man kan köpa dämpare utan nivåreglering också, men det blir ju mycket dyrare om man ska byta både fjädrar och dämpare liksom.
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]