Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Jag har hittat en riktigt skysst V60, D4 BE pro med automat,driver support,RTI och VOC, 2500 mil på ett år mm mm.
Som tidigare ägare av en V70 för fyra år sedan som visade sig vara ett riktigt måndagsex så är Jag fortfarande lite skeptisk till
kvaliten men tycker ändå Volvo är i stort sett enda märket då man är anställd inom volvo och såklart vill gynna sig själv så frågan är- Hur är kvalitén från MY15 å framåt tycker ni? Något med utrustningen på denna bil som man bör ha ett öga på?
Användarvisningsbild
av Perra83
Det är stor skillnad mellan MY13 och MY16 till det bättre.
Ska du ha navi kolla så du får sensus navigation då kan du uppdatera kartorna via USB.
Det är ett fåtal som råkar ut för måndagsex. Kan du få fram någon servicehistorik så är det bra.

Är det någon speciell utrustning du ska ha?
Användarvisningsbild
av amullo
Kolla också så du har volvo on call abbonemang kvar, alternativt skaffa.
Volvo on call appen är en av de skönaste uppfinningar som uppkommit genom bilägandets tider.
av Lövet
Jag har haft 3st V60 och haft problem med två av dem. Det är dock svårt att skylla på bilarna då jag misstänker att det är lite särskild omständigheter kring både. Den ena fick problem med bromsoken bak men det berodde nog på att föregående ägare kört för länge med slitna belägg. Den andra fick problem med läckande tank men det trodde vi berodde på felmontering antingen i fabrik eller av tidigare verkstad. Den läckte ur inspektionsluckan.
av dst02
Det är sensus navigation :) Har man fria uppdateringar via USB då?

Det Jag är skeptisk till är både start/stopp och driver support paketet som mest stör av den lilla erfarenhet Jag har.
Vad kostar VOC abonnemang?
Användarvisningsbild
av MartinS
VOC kostar ungefär 100kr/mån efter de första fria tre åren.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
dst02 skrev:Det är sensus navigation :) Har man fria uppdateringar via USB då?

Det Jag är skeptisk till är både start/stopp och driver support paketet som mest stör av den lilla erfarenhet Jag har.
Vad kostar VOC abonnemang?
Start/stopp kräver lite tillvänjning men den activa farthållaren är guld 8)
Användarvisningsbild
av Rillee
Start och stopp lär man sig rätt snabbt att stänga av.
av mikebike
Rillee skrev:Start och stopp lär man sig rätt snabbt att stänga av.
Hur funkar S/S med automat, stannar motorn när man lägger i N?
av Lövet
mikebike skrev:
Rillee skrev:Start och stopp lär man sig rätt snabbt att stänga av.
Hur funkar S/S med automat, stannar motorn när man lägger i N?
Nej när du står still i D med foten på bromsen
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]