- mån 08 feb 2016, 23:51
Slänger du på de skivorna får du ju se till att ha minst 500hk på hjulen ;)
Moderator: Moderatorer
DayDreamer skrev:Ja det skulle jag tro att det är, samt att dom har säkert mycket effektivare ventilation mot original.Biltema har kanske bättrat sig när det gäller bromsskivor?
Jag har ingen aning om hur Biltemas skivor är det är bara bromsbeläggen som jag har hört att dom dammar något avsevärt. Men som sagt när det gäller bromsar så får man nog att kosta på dom lite (säger jag som köpte ett par billiga) :)
Lucif3r skrev:Gamle pettson tyckte ju dom var bra om jag inte missminner mig. Har hört flera som tycker dom är bra också. Men det gäller ju då till 85x70, ingen aning om dom skivorna ens finns till 900-serien.Vet inte om kvalitèn skiljer mellan skivor till 7/900 och 850/X70, men jag skulle inte tro det?
DayDreamer skrev:Hmm undrar om det kan vara ate som tillverkar skivorna, bromsoken på Biltema är det iaf ate som tillverkar till 850x70 bak. Det är synd att dom inte har slitsade skivor till bakvagnen på 850x70Oftast räcker det med slitsade fram då dom påfrestas mest.annars så hade jag nog köpt Biltemas skivor förutsatt att dom har fått bra omdöme, men nu har jag ju splitter nya skivor och belägg som ligger i garaget och väntar på att få bli monterade :)
NightcoreFtw skrev:Slänger du på de skivorna får du ju se till att ha minst 500hk på hjulen ;)Haha! Får fixa det!
Lucif3r skrev:Ja, jag funderar på att prova dom där från biltema när jag ska byta mina framskivor(vilket börjar bli dags tror jag).Ge då gärna ett utlåtande om hur dom är.
Med hjälp av elschema, ett nytt iso kablage s[…]