Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
Lövet skrev:V70II utan farthållare?! http://access.bytbil.com/riddermarkbil/ ... /tvfvscvg/
Denna bilen har ett tillval, domkraft. Kinetic ser ut så här, sälj inte många. Men det är i alla fall kinetic och inte bas. :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Den kan man sälja på blocket som "Fullutrustad med centrallås"....
av Mikeys
Enligt utrustningslistan för V70 2013 så innehåller Kinetic bl.a. läderklädd ratt, rattknappar för stereo och aluminiumfälgar. Denna måste definitivt vara en basbil. Som synes i annonsen är sommarhjulen på plåtfälgar också.
Användarvisningsbild
av Guru
Mikeys skrev:Enligt utrustningslistan för V70 2013 så innehåller Kinetic bl.a. läderklädd ratt, rattknappar för stereo och aluminiumfälgar. Denna måste definitivt vara en basbil. Som synes i annonsen är sommarhjulen på plåtfälgar också.
Du har helt rätt, visst är det en bas. Kollade inte så noga tidigare, antog bara att det var en kinetic utan något extra.
Utan tvekan den ovanligaste V70II'n du kan hitta på markanden, fast inte på ett bra sätt.
Någon som har koll, hur är denna prissatt mot normala V70? Borde vara väldigt billig, speciellt med tanke på en förmodade obefintliga efterfrågan.
av Mikeys
Dom har prissatt den på tok för högt, den ligger i nivå med övriga Momentum/Summum-utrustade T4'orna av liknande årsmodell om man ser till miltalet. Enligt bilpriser.se bör denna basbil vara värd 154000 med tanke på miltalet, och det låter mer rimligt. Tyvärr så lär dom nog kunna lura på den till någon stackars ovetande kund som inte inser vad han köpt förrän han är på väg hem och försöker hitta farthållaren...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Min lokala Volvo handlare tog ca för ett år sedan hem en V70 D4 vea 2015 "bas" utan utrustning bara metallic inget annat, plastratt, plåtfälgar med navkapslar & utan farthållare och allt. Inte nog med det dom hade den som visningsbil inne i hallen också.
av Mikeys
När vi ändå är inne på basbilar så finns denna V40 basbil ute på blocket just nu. Vad jag kan se så är den extrautrustad med konstantfarthållare, men tillsammans med plastratten. Detta trodde jag inte var en möjlig kombination på V40? I alla fall när man försöker bygga en på hemsidan så måste man även ha stereoknappar och läderratt för att få köpa farthållare, och då hamnar man typ på samma pris som en Kinetic. Jag hade för mig att man alltid behövde knappar på båda sidor om ratten, men uppenbarligen inte år 2013?
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 100

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]