Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Erac skrev:Alltid jobbigt med folk som är tvärsäkra på sina saker utan att kolla upp fakta. För en XC70 classic, finns det att välja Sensus navigation som tillval för 6900:- vilket ger dig tillgång till riktig navigation med kartor på bilens hårdisk. Om du inte väljer det tillvalet, har du ist tillgång till det som kallas för internetkarta som kräver internet. Det är en del av standardutrustningen. Där har du en enklare navigation där du kan ange destinationen och se rutten på kartan. Jag vet för jag har en sådan bil och använder mig av internetkartor.

Sorry, sorry, det var ju inte helt enkelt att förstå att det ingick, men nu vet jag.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har internetkartor i min v40cc my16, funkar helt okej för någon enstaka guidning. För att va "gratis" funkar det riktigt bra :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har inte lyckats lägga in egna poi, tror inte det går.
av Verado
Vet någon om det är möjligt att låta någon verkstad aktivera navigationen? Eller är det så att det är Volvo själva som aktiverar med nycklar? Jag har en xc70 från 2015, valde bort nav då jag tyckte 7 papp var för mkt, hade en budget och lade dom lapparna på annat i bilen, lade ist 3500 på en värsting garmin, som iof är ruggigt bra. Men alltid nice att ha det integrerat i bilen.
av andersuw
Verado skrev:Vet någon om det är möjligt att låta någon verkstad aktivera navigationen? Eller är det så att det är Volvo själva som aktiverar med nycklar? Jag har en xc70 från 2015, valde bort nav då jag tyckte 7 papp var för mkt, hade en budget och lade dom lapparna på annat i bilen, lade ist 3500 på en värsting garmin, som iof är ruggigt bra. Men alltid nice att ha det integrerat i bilen.
Om du har Sensus Connect (HP Multimedia eller PS) kan du uppgradera till originalnavi för samma pris (tror jag) som då du köper bilen ny. Själv tycker jag definitivt det är värt pengarna att ha originalnavi med kartor lagrade i bilen, särskilt som kartuppdateringarna är kostnadsfria på bilar med Sensus Connect.
av Verado
andersuw skrev:
Verado skrev:Vet någon om det är möjligt att låta någon verkstad aktivera navigationen? Eller är det så att det är Volvo själva som aktiverar med nycklar? Jag har en xc70 från 2015, valde bort nav då jag tyckte 7 papp var för mkt, hade en budget och lade dom lapparna på annat i bilen, lade ist 3500 på en värsting garmin, som iof är ruggigt bra. Men alltid nice att ha det integrerat i bilen.
Om du har Sensus Connect (HP Multimedia eller PS) kan du uppgradera till originalnavi för samma pris (tror jag) som då du köper bilen ny. Själv tycker jag definitivt det är värt pengarna att ha originalnavi med kartor lagrade i bilen, särskilt som kartuppdateringarna är kostnadsfria på bilar med Sensus Connect.
Yes, jag har sensus connect. Jag tycker det vore lite bekvämare att slippa sätta dit och ta loss gps-en varje dag... Sen vilken som är bäst rent tekniskt mellan Garmin och Volvos egna vet jag inte, jag får för mig att Garmin är vassare. Om jag köpte bilen helt ny hos Bilia blir det billigare då att uppgradera till org nav? Jag har för mig att Bilia har sagt summan 6900:- Personligen tycker jag det är ruttet att inte ha det som standard när man köper en bil för nästan en halv miljon.
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]