- tis 09 feb 2016, 20:30
Nästa vecka byter jag min V70 2013 mot ett annat märke. Trots Classic Edition kom jag ner i samma pris för en från början betydligt dyrare bil när jag plockat på all extrautrustning jag vill ha, förutom läderklädsel som jag lika gärna kan vara utan och VOC som jag kommer sakna, men när jag tittade listan över vad min bil sysslat med de senaste tre åren och femtusen milen kändes valet relativt lätt:
- Batteribyte efter mindre än ett år.
- Trasigt dörrlås, drygt två år.
- Avskavd kabel till ABS-sensor, två år.
- Två påfyllningar av kylvätska.
- Förarruta som vänder halvvägs upp och åker ner igen. Återkommande, verkstan smörjer bara lite.
- Vinande ljud i högtalarna. Inte onormalt enligt verkstan.
- Nyckelminne till stolen som beter sig helt slumpmässigt ibland.
- AC som sporadiskt får för sig att pumpa ut enbart varmluft tills tändningen slås av.
Lite för många verkstadsbesök för en ny bil. Och nu ska jag tillbaka igen, för originaltorkarna de bytte för 1000 spänn förra veckan är helt värdelösa.
- Batteribyte efter mindre än ett år.
- Trasigt dörrlås, drygt två år.
- Avskavd kabel till ABS-sensor, två år.
- Två påfyllningar av kylvätska.
- Förarruta som vänder halvvägs upp och åker ner igen. Återkommande, verkstan smörjer bara lite.
- Vinande ljud i högtalarna. Inte onormalt enligt verkstan.
- Nyckelminne till stolen som beter sig helt slumpmässigt ibland.
- AC som sporadiskt får för sig att pumpa ut enbart varmluft tills tändningen slås av.
Lite för många verkstadsbesök för en ny bil. Och nu ska jag tillbaka igen, för originaltorkarna de bytte för 1000 spänn förra veckan är helt värdelösa.
V70II D4 Dynamic Edition 2013
+automat +elförarsäte +barnsäten +annat
+automat +elförarsäte +barnsäten +annat
- By XRay89