Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jodå, det fungerar faktiskt, men naturligtvis inte optimalt. Men det kvittar i vårat fall, vi kommer mest troligt aldrig vara fler än tre personer i bilen ändå.
Fick mina riktiga vinterfälgar förra veckan. Fick välja mellan att kränga över Hakka8 däcken, eller få en uppsättning helt nya Conti Ice Contact. Jag valde Conti då det var en del obalans i Nokian däcken både fram och bak (vilket en ombalansering förvisso kanske hade löst) och vägljudet var ganska extremt.

Nu har jag inte hunnit köra i något direkt vinterföre med Contidäcken ännu, men vilken skillnad det är på ljudkomforten. Bilen blev ju riktigt tyst i jämförelse mot när den rullade på Nokian däcken.

Däremot var Nokian däcken något stabilare, det känns som däcksidorna var lite stadigare på dom än på Conti.

Väldigt nöjd ännu så länge med valet av Continental.

Jag fick också den irriterande varningen för obältad bak bortprogramerad, så nu slipper det ligga ett meddelande i DIM bara för att man råkat öppna en bakdörr och slängt in jackan.

Annars rullar det på, passerade 400 mil i morse och jag är jättenöjd med bilen.
Nops, dubbat, bor man som jag gör är inte dubbfritt ett alternativ.

Tankade för femte gången idag. Snittet enligt färddator har varierat mellan 0,49 och 0,51 under dessa tankningar. I verkligheten vid pump har den legat på 0,53-0,56, men det har varit ganska mycket värmare med i de siffrorna, så jag tror att färddatorn stämmer ganska bra.

Idag innan tankning efter 96 mil så tjoade bilen till att den inte ville köra värmare pga för låg bränslenivå. Jag fick i 52 liter. Alltså vill inte värmaren gå med mindre än 10L i tanken, det är lite halvdåligt tycker jag, även om det säkert finns en bra anledning till det.

Uppdaterar minuslistan lite.

- Små dörrar, trångt vid in/ursteg
- Små golvmattor, fötterna kommer gärna bredvid
- Blir extremt skitig på bakrutan, det värsta jag någonsin varit med om.
- Ingen indikering för vilket ljus som är tänt vid "Auto-läget"
Mina conti ic2 är också lite ostadiga. Blir lite bättre med några 100 mil på dom, men inget större. Dock är det till nytta när det är riktigt halt, de blir mindre nervösa. Dessutom är de väldigt bra "på gränsen", säkra/lugna/pålitliga.
Nu har jag ju köpt en D2 för att jag inbillar mig att jag inte behöver något värre för det den här bilen skall göra. Men visst blir man lite nyfiken om det kommer någon polestaroptimering till D2 vea då Rica nu släppt en version med 164bhp/373nm.

150hk med en polestaroptimering är ju inte osannolikt då känns det som. Undrar om man kan hålla sig då?
Klart du skall ha Polestar i den med regbesiktning, om inte annat för att behålla värdet på den. Att ens fundera på annat är att häda, så väga vägra pirattrim.
Ursäkta om jag var otydlig, det är antingen inget eller Polestar som gäller. Något annat kommer aldrig in i någon av mina Volvobilar.
TommyP86 skrev:Mina conti ic2 är också lite ostadiga. Blir lite bättre med några 100 mil på dom, men inget större.
Jag håller med dig, nu har de rullat 150mil och de har faktiskt blivit lite stadigare i sidorna än när de var helt nya, kanske blir det ännu bättre ju mer milen rullar på.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]