Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Jag fick 10% på bilen och mellan 8 - 10 % på tillbehör / extrautristning. Oxå via en form av "ramavtal"
av Droopy
Gurra82 skrev:Ja utan ramavtalet fick jag då inte mer än 4%, men gick med i LRF (är månskensbonde) och vips så steg rabatten. Går och tänker på denna nedrans bil. Gillar den skarpt. Imorgon blir nog dödsstöten, lägre ränta vill jag ha, liljas lovade leverans innan söndag V7 (då drar vi till fjällen) har inte hört om Göinge bil klarar det. Liljas har bäst bud så får se vad morgondagen erbjuder. Sitter inte i sjön iaf. Den jag har går fint den med:)

Ja, det är så olika på säljare tycker jag. Då jag var in första gången och skulle få pris på en V70 T4 då den motorn just kommit ut fick jag exakt samma pris som på Volvos konfigurator med ett påslag på 3000sek, inte en ettöring i rabatt :-O)

Frågade om jag de hade någon V70 med den motorn för provkörning, men de hade inet hunnit få några demobilar än men jag kunde få prova en ford....det var samma spis ju, tyckte försäljaren. Jag tackade för mig och gick.
Användarvisningsbild
av EjS
Spoiler »
Åk vidare i V70. Kanon spec på den du har. Och billigt. Åk till usa för pengarne. Jag lovar. Du blir inte besviken.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Blev ingen affär igår, Liljas säljare höll inte löftet om räntan som han lovat. Tvärvägrade helt plötsligt. Det efter att jag tackat nej till göinge bils erbjudande, 6500kr dyrare men de fick jag sollucka och navi oxå. Hade dock inte möjlighet att åka och skriva på då man måste jobba ibland, och hur mycket de kan lösa Vinterhjulskampanjen i efterhand vet jag inte. Det räcker kanske inte med att offerten är printad innan kampanjen går ut. Jaja V70:n duger den oxå
av Droopy
offerten gäller i 14dagar, det brukar stå.

Och from idag gäller detta:

Just nu: Vinterhjul på köpet
Köper du en Volvo S60, V60 eller V60 Cross Country så bjuder vi på vinterdäck monterade på Volvo Original aluminumfälg. Gäller modellår 2016.

Värde från ca 12 000:-
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gurra82 skrev:Ja utan ramavtalet fick jag då inte mer än 4%, men gick med i LRF (är månskensbonde) och vips så steg rabatten. Går och tänker på denna nedrans bil. Gillar den skarpt. Imorgon blir nog dödsstöten, lägre ränta vill jag ha, liljas lovade leverans innan söndag V7 (då drar vi till fjällen) har inte hört om Göinge bil klarar det. Liljas har bäst bud så får se vad morgondagen erbjuder. Sitter inte i sjön iaf. Den jag har går fint den med:)
Bilen du har har ju betydligt bättre prestanda i allt, inkl väghållning. Dessutom har du sista modellen med riktigt AWD, dvs Haldex Gen 4. Från My 13 och framåt är det Gen 5 som är billigt skräp.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Just motorn är väl den största anledningen att man inte bytt (även om det går att ställa på en d4 awd till 215hk efter semestern)
Väghållningen i V70 kan jag klara mig utan. Bara stötigt! Av den anledningen kan xc70 chassiet kännas mycket trevligt. Vad gäller gen 4 eller gen 5 (har läst diskussionen här på forumet och TV film) så klarar nog mitt behov gen 5
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gurra82 skrev: Väghållningen i V70 kan jag klara mig utan. Bara stötigt! Av den anledningen kan xc70 chassiet kännas mycket trevligt.
???
Gurra82 skrev: Köpobjektet är så fall en ny
XC70
19" erakir
Ingen höjdare med supersvampig fjädring kombinerat med stenhård lågprofil på 19 tum.

Däck och fjädring bör ju matcha varandra,
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gabriel skrev:XC70 Summum/sport levereras ju med 18" original, så det kan knappast bli någon katastrof av att gå upp till 19" ?
Nä, men om man byter från en V70 till en XC70 för att V70 är för hård i fjädringen är det ju bra skumt att skruva på 19 på den nya bilen.

19 tum känns ju mera som man sätter på för att få XC70 lika stötig som en V70 är med normala fälgar.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]