Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jiha
Tror du verkligen att dom är ändrade i datorn (photoshoppade)? :o Verkar mer som att dom har tagit kortet i den mest fördelaktiga vinkeln, lite som i en p-våffla (bästa vinkel för största dragg) 8)

// Jiha
Användarvisningsbild
av Loner
Precis, för mig förefaller det som om dom gjort ett ganska bra jobb med kameravinkel.

/L
av ljungström
Kan det verkligen vara kameravinkeln som gör att fälgen ser större ut och däcket ser tunnare ut? Har i alla fall inte sett den effekten tidigare.
av Addekarlsson
Yepp, fullt möjligt. Därför de flesta "modellbilder" på bilar är tagna med hjulen vinklade, och lite uppifrån, för hittar man rätt vinkel blir ögat lurat, precis som du råkat ut för nu. :D

Uppifrån gör att man ser mer fälgkant, och däcket så att säga göms bakom fälgen. Tänk perspektiv, så förstår du tanken i det hela.
Titta på detta företags bilder igen, så ser du att alla bilder är tagna från ungefär samma vinkel, på ungefär samma höjd. Därav att alla bilar får så gott som samma vilseledande effekt.
Inget oseriöst, bara fullt normalt. Dock lite fult ändå, eftersom ögat som sagt blir så pass lurat.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Frågan är om man blir så inspirerad av en sunkig garagebild....även om det nu är bilen man är intresserad av.

Jag gillar när man lagt lite naturlig energi bakom bilderna.
Bra och rättvis vinkel ,nytvättat objekt och gärna i bra dagsljus samt som bonus en bild ur senaste uppslag i servicebok...
av Frigge
Fifflad mätarställning på denna :roll:

http://www.blocket.se/vi/11890504.htm?ca=17_s

Hade gått 15897 mil 2005-11-23 o nu 16150mil, troligtvis stämmer den mätarställningen :roll:

2005-01-26 hade den gått 12842 mil
Endast 10 månader tidigare
av ljungström
Men kolla på denna: http://www.blocket.se/vi/11824424.htm?ca=17_s

Fälgen i fråga finns bara 16-tumsutförande, Toyota originalfälg. Ser ut som 19 tum i mina ögon.

Samma fälgmodell på en annan bil: http://www.blocket.se/vi/11360089.htm?ca=17_s

Jag kan köpa att kameravinkeln kan lura ögat så pass stor skillnad som det är på detta företags bilder jämfört med alla andra?

Att mätaren var skuvad på den där XC70:in är väl knappast förvånande, finns det någon som tar in bilar från andra EU-länder på spekulation utan att backa mätare?

(OBS! Jag säger INTE att en tyskimporterad bil är sämre än en svensksåld, inte heller att exempelvis tyskar skruvar mätare, bara det att möjligheterna till att tjäna bra pengar ärligt på direktimport av vanliga svenssonbilar nog är tämligen små)
av OrsonGbg
Skulle aldrig köpa nyimport från en bilfirma på Hisingen, nästan fler bilskojare där än i Örebrotrakten.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Jag som själv fotograferar flitigt är kluven. Jag skulle vilja tro att dom är photoshoppade. Men det är så grymt bra gjort så jag har svårt att tro att så är fallet. Men man ser ändå att bilderna är redigerade, att dom har lagt på bakgrundsoskärpa i ett efterbehandligsprogram. Det tyder ändå på att dom har haft in dom i photoshop och mixxat ...

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]