NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har nu haft min första Vovo ett tag och de bekymmer den redan börjar vålla får mig på bilbytartankar igen...

Nämligen, för ett par veckor sen "dog" min fjärrkontroll , så upplåsning och låsning av bilen sker via knappen på dörren och metallnyckeln för förardörren.Batteriet bytt och säkringar är hela. Ganska osmidigt när man har barn och allt det medför. Har besökt Volvoverkstad i ett annat ärende och då passade man på och testade , fjärrkontrollen skickar signaler, så den är inte död, mottagaren i bilen bytte dom på prov, och den nya hjälpte inte någonting. Då de inte hade tid för ytterligare arbete, hämtade jag ut bilen och så fick jag återkomma för en ny tid för större felsökning och allt det medför... Har inte lust för detta då det blir nya tusenlappar åt dom, och det har man inte massor av just nu :(

Någon här som har nån ide om vad det kan vara?
Ingen aning, men hur gammalt är bilbatteriet samt har du möjlighet att testa/mäta eller prova med ett annat? Ett dåligt bilbatteri kan få lite skumma följder.
Har du provat bägge fjärrkontrollerna?
Ursäkta om jag lånar tråden lite.
Har samma problem med att knapparna på en av våra nycklar slutade fungera. Har inte orkat bry mig eftersom vi har en till som fungerar men snart lär vi behöva båda.
Någon som vet om man via VIDA kan se om nyckeln skickar signal eller inte.
Gissar annars att det är något fel på knapparna.
Användarvisningsbild
av Dede
Lyfter tråden lite då jag inte lyckats lista ut om man kan se om bilen får signal från nyckeln i VIDA.
Eftersom en nyckel fungerar utan problem så bär ju felet vara fysiskt i nyckeln eller att den tappat någon form av kodning.
Provat att byta batteri mellan dem så du vet att det inte är så enkelt?

Går inte det kan du ju alltid testa att byta kretskortet mellan dem med och se hur det artar sig
Användarvisningsbild
av Dede
Batteri är bytt ett antal gånger så det har jag uteslutit.

Har inte vågat öppna den som inte fungerar än. Hittade någon video på hur man skulle göra men tyckte det krävdes väldigt mycket kraft så jag la ner det igen.

Tänkte om man på något sätt kunde se om nyckeln skickar signal men att den inte tolkas rätt i bilen.

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]

Finns säkert en kortare rem att köpa.