Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoviktor02
Hejsan! Eftersom jag inte fick något bra svar på mitt förra inlägg försöker jag igen...
Har en v40 T4-98 Som jag "buskör" med, körde upp på en snö vall och knuffade med en traktor vid dragkulan. Efter det så slocknade allt i instrument panelen och det som slocknade slutade att fungera... Provade att klippa kablarna till släpvagns uttaget men ingen lycka... Ska pröva att klippa längre in sen om det skulle vara nån av kablarna som var skadade längre in. Har kollat säkringar men ingen lycka, Är det kabelbrott eller något annat? Har även provat att byta panelen... Tacksam för svar!:)
av NightcoreFtw
Säkringar behöver väl inte vara av för att vara kass, har jag för mig? När instrumentpanelen dog på min så var det säkringar som rök för att jag hade avskalade sladdar hängandes mot karossen... Prova med andra säkringar om du inte har gjort det. Annars är det förmodligen kabelbrott någonstans, men låter konstigt tycker jag.
Vet inte hur det är med reläer, men det skulle ju kunna vara det också. Ska finnas på vanliga bensinmackar :-)-)

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]