Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Jag är på gång att byta ut mina munstycken från dimma till strålar. Anledningen är att "dimman" hamnar långt ner när man spolar i landsvägsfart och jag får inte rutan helt ren, om ens halvt. Nya varianten med två strålar per munstycke har en justerad högre upp och en lägre ner så du får spolarvätskan precis där du behöver den... hoppas jag. Men även om inte så går ju strålversionen att justera.
Användarvisningsbild
av Slasse
Schmoyoho skrev:Jag är på gång att byta ut mina munstycken från dimma till strålar. Anledningen är att "dimman" hamnar långt ner när man spolar i landsvägsfart och jag får inte rutan helt ren, om ens halvt. Nya varianten med två strålar per munstycke har en justerad högre upp och en lägre ner så du får spolarvätskan precis där du behöver den... hoppas jag. Men även om inte så går ju strålversionen att justera.
Jag har den nya versionen och jag tycker att trycket på spolarvätskan är bedrövlig. Nästan så att man tror att det är något fel på den.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag hade tidigare en V70 MY10 och den hade duschmunstycken men jag bytte dom till uppvärmda strålmunstycken då de gamla bara duschade längst ner på rutan om man inte körde långsamt. passa på att köpa uppvärmda också om du inte redan har det. MY12 och framåt har väl strålunstycken original? Jag har det på min XC70.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Precis, min dåvarande ÅF år 2011 hade de i disken och visste vad det skulle vara. Jag fick då de med artnr 30655605 och de kostade då 114kr men allt kan ju ha ändrats sedan dess

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]