Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

En annan sak som slog mig hur nya kartuppdateringar kan man få till rti med cd-läsare? tyckte jag såg att man bara kunde få fram till 05.

Sen en annan sak någon som vet om det sitter andra högtalare i dörrarna på dom bilarna som har det största ljudpaketet dolby?
Hm det verkar vara andra högtalare i dörrarna på bilar som har centerhögtalaren jag anade nästan det. Det verkar vara svårt att hitta centerhögtalaren och dess tillbehör fann bara en enda på bildelsbasen :| men däremot finns det massa rti enheter så gissar på att fler bilar har rti än centerhögtalare. Men jag känner mer och mer sug åt en centerhögtalare så det får nog bli en sådan frampå :)
Nej, Dynaudio-högtalarna satt aldrig i S/V70 från fabrik! äremot satt de i C70.

Till S/V70 fanns de som ett eftermonteringskit. Jag hade själv ett sånt i min S70 för några år sedan. Lät riktigt bra ihop med SC-901 och originalslutsteget.

Nja, hela idén med SC-900/901 över Sc-805 är inte bara centerhögtalaren, det är mkt bättre ljud i dem med! 805 har nån konstig bas-boost.

Har kvar min 901:a och slutsteget om nån är intresserad...
Har
Ok då får man antingen ha kvar original högtalarna eller leta på någon skrot efter dynaudio-högtalarna. Skulle anta att det lär nästan vara omöjligt att hitta ett par såna i en s/v70 då och c70ins högtalare passar väl inte på s/v70?

Har man tur så kanske Volvo fortfarande säljer nya dynaudio-högtalare.
JE Jr skrev:Ja, det du ser det på på en S70 är att de sitter separata diskanter i hatthyllan i ett borrat hål utanför det vanliga högtalargallret.
Ok tack för tipset då slipper man riva ner dörrsidan på varje skrotad s70 :) men måste säga att original papphögtalarna spelar riktigt bra.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har bestämt mig att det blir en centerhögtalare ska även försöka få tag på dynaudio-högtalarna som inte verkar vara så lätta att hitta :cry: och det blir även en original radio den största så klart SC-901. Detta kommer att göras då jag får råd till det har först ett bromsok som jag behöver att byta.

Sen så har det inte hänt så mycket med bilen mer än att den varnar för lågkylarnivå och jag hade sönder torkaren när den ar fastfrusen såklart så skrapade jag rutan men glömde att knacka loss torkarna (S) Torkar motorn klarade sig det var bara torkar gummit på passagerarsidan som slets av :roll:.

Märkte idag när jag gasade på ordentligt att jag har laddtryck på 0,4bar ända upp till 5500 rpm :shock: trodde inte att en lättrycks turbo var aktiv så högt upp i registret. Har fult laddtryck från 1700rpm upp till säkert rödmarkringen vid 6000rpm ville inte bara gasa upp motorn till dit idag :roll:
  • 1
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 252

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC