Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Jag orkade inte längre med varningen idag. Varnade för lågt nivå varje gång jag bromsade. Fyllde väl på 2 deciliter.
av oldtimersmc
Ja larmet kommer och går random så ngt är galet men frågan är vad.
Högt tryck, svullna kylslangar viss kylvätskeförlust.
Visste inte ens att det fans en egr-kylare.
av oldtimersmc
Läst på nu och ww har en hel del problem med denna vanligt vid 8-9k.
av oldtimersmc
Kör med locket aningen öppet för att minska trycket, fyllde ca 6 dl efter ca 2veckor
av oldtimersmc
Någon som bytt egr-kylare som har några erfarenheter???
Användarvisningsbild
av EjS
Nu åkte jag till Sverige. Hade präcis fylld i till max innan avfart. När jag skulle iväg dagen efter i -12 så var nivån 5 cm under min och den varnade hela tiden!

Fyllde på och när jag öppnade locket steg nivån 5 cm så den var på min igen. Fyllde igen på till max.

Så nu är frågan - är det nu för mycket kylvätska i systemet när jag är tillbaka på vanlig europäisk temperatur?
Användarvisningsbild
av EjS
Det måste vara en läcka. Fylld på igen nu. Spännande om jag hinnar hem innan systemet läcker all vätskan.
av oldtimersmc
Är det en läcka så är det ett litet problem, det är värre om du inte hittar en pöl under bilen...
Användarvisningsbild
av Sceptic
På vår bil såg man att det droppade lite när motorvärmaren varit på eller när man kört bilen. Ingen stor läcka men tillräckligt för att man kunde se varifrån det läckte (dålig packning), fyllde väl på ca 2dl på 200 mil. Är däremot läckaget så litet att det inte syns några spår av kylarvätska tycks det vara hopplöst att hitta.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60