Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Eftersom det inte verkar gå att koppla ut bältesvarnaren så får jag väl försöka dämpa skiten istället. Går det att ändra inställningar på den så att den inte är lika hysterisk? Som det är nu så tjuter den ju direkt man börjar rulla om bältet inte är knäppt. Rullar man över 15 km/h eller hur mycket det nu är så blir den riktigt jobbig

Och nej, jag vill inte höra en massa "bra" förslag om att ta på mig bältet. Jag tycker dock att det är riktigt irriterande när man tex ska släppa av någon som råkar knäppa upp bältet innan man stannat och bältesvarnaren drar igång. Även på parkeringsplatser kan det vara rätt skönt att inte ha bältet på sig tills man kommit iväg en bit (vilket heller inte är olagligt för att slippa höra det från alla som tycker att man alltid ska ha bälte på sig...)

Finns det olika volyminställningar på bältesvarnaren? Går det att öka hastigheten som den reagerar på? Jag tycker att andra v70 jag åkt i låter mindre än det gör i min...

Bilen ifråga är en v70 2009
min förra my-12 lät också väldigt högt och intensivt. Men i samband med service gjordes ngn uppdatering (utan att jag påtalat det) och då blev det betydligt bättre även om plingandet kvarstod (lägre intensitet för att gradvis öka i stället).
Min håller tyst om man bara rullar sakta, Ökar jag farten börjar det låta & ökar jag lite till låter det som fan, men helt ok enligt mig så att folk blir påminda om att ta på sig fegissnöret :wink:

Fick dock lite smått panik igår när jag helt plötsligt hörde detta intensiva ljud när jag höll 100... Fattade inte vad det var först tills jag lyfte på laptopen som låg i passagerarstolen, överdrivet känslig kan jag tycka då den inte så tung.
Jag lånar tråden och snikar in en annan, relaterad, fråga.

Finns det något sätt att stänga av alla dessa överdryga meddelanden i displayen typ att någon har tagit på sig bältet i baksätet o.s.v.?
Det är även hyfsat drygt att displayen tjatar om att någon i baksätet inte har bältet på sig bara för att det finns en, för tillfället, tom barnstol som står på sätet.

Som sagt; går det att göra något åt dessa, i mina ögon, onödiga meddelanden?
Leafs skrev:Jag lånar tråden och snikar in en annan, relaterad, fråga.

Finns det något sätt att stänga av alla dessa överdryga meddelanden i displayen typ att någon har tagit på sig bältet i baksätet o.s.v.?
Det är även hyfsat drygt att displayen tjatar om att någon i baksätet inte har bältet på sig bara för att det finns en, för tillfället, tom barnstol som står på sätet.

Som sagt; går det att göra något åt dessa, i mina ögon, onödiga meddelanden?
Har en framåtvänd barnstol i min och har aldrig fått något sånt meddelande.

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]