- tor 28 jan 2016, 20:44
#1042711
Det hade avsevärt underlättat om ni kunde ha telefonnumret på ett bra ställe typ att det är en bild på en telefon bredvid där man trycker för att navigera mellan FAQ Chatt/E-post. Ha en bild på en telefon bredvid där så att man lätt kan trycka på den och få upp ert telefon nummer. https://www.skruvat.se/Contact.aspx
Jag letade som en idiot på eran hemsida efter telefonnumret och det är flera personer som har gjort samma sak har jag hört.
Skruvat skrev:Hej Nexus och alla andra!Ja det var i höstas som jag försökte med chatten men blev bara tokig.
Jag kan bara be om ursäkt och beklaga att det blivit fel!
Jag förstår din frustration och ska försöka förklara varför en del saker ibland blir som de blir.
Om vi börjar med exemplet varför ett par stötdämpare blir fjädrar. Skruvat skickar flera tusen paket varje dag. Alla system är uppbyggda kring artikelnummer och streckkoder. Även om personalen vet vad det är för skillnad mellan stötdämpare och fjädrar så är det inte något som man tittar på när man plockar. Eftersom man plockar med streckkoder så har felet skett långt tidigare. När någon la in fjädrar i systemet istället för stötdämpare. Klantigt kan man tycka men alla gör vi ibland fel. Det är också förklaringen till att det inte bara går att skicka ut nya utan att först be lagret att utreda vad som blivit fel.
Skruvat arbetar löpande för att minimera fel och det är sällan som det sker. Men med stora volymer ut så syns ibland felen också.
Skruvats telefonnummer är precis som ”gubbstrutt” skriver 08-120 20 420. Telefonen är öppen fram till 20 och chatten ytterligare en timme, sex dagar i veckan.
Snudd på alla ärenden som vi får till kundservice innehåller frågor som kunnat besvaras av hemsidan då informationen finns där. Vi har dessutom en virtuell kundservice som kan hjälpa till med enklare frågor, dygnets alla timmar. Om den inte kan svara på din fråga så kommer den att presentera kontaktvägar till kundservice. Samma sak om man tex frågar efter telefonnummer i frågefältet. Därav önskar vi att man först gjort ett försök att söka informationen själv, innan man kontaktar oss.
Sista frågan handlade om returärendet som DayDreamer hade.
När man skickar en retur till oss så tar det ofta runt 7-10 arbetsdagar för paketet att komma till oss från det ombud som du lämnar det på. När returen väl kommit till oss så behöver 1-3 dagar på oss för att hantera den. I inlägget så skriver också Daydreamer att han haft problem med vår chattlösning. I höstas hade vi en del tekniska problem med chatten men jag har inte i nuläget fått något som tyder på att det skulle vara några problem. Återkom gärna till mig via kundservice med konkreta exempel som tex chattutdrag, skärmdumpar osv. Då kan vi mer konkret felsöka.
Leveransstatusen visas alltid på vår hemsida. Beställer man fler än vi har av en vara så kommer det i kassan att stå att vi inte har tillräckligt på lager. Samma information står även i den orderbekräftelsen som vi mailar i samband med att man beställer. Den informationen ska man kunna lita på.
Jag tror däremot att det ibland blir förvirring då Skruvat har flera lager på olika orter. Både i och utanför Sverige. Som tex så kan det stå "I lager 1-2 dagar” på en vara som finns i Norsborg och ”I lager 2-4 dagar” om varan finns i något av våra EU-lager. Dock ska ordern komma till dig som kund på 2-4 dagar. Med reservation för att du inte bor för långt norrut då många transportföretag gärna lägger på någon dag.
Jag hoppas att jag besvarat allas frågor. Jag vet att Nexus varit i kontakt med oss och att ärendet är löst. Återkom gärna direkt till kundservice om ni har några fortsatt frågor eller funderingar.
Med vänliga hälsningar,
Magnus Possman
Kundservicechef, Skruvat.se
Det hade avsevärt underlättat om ni kunde ha telefonnumret på ett bra ställe typ att det är en bild på en telefon bredvid där man trycker för att navigera mellan FAQ Chatt/E-post. Ha en bild på en telefon bredvid där så att man lätt kan trycka på den och få upp ert telefon nummer. https://www.skruvat.se/Contact.aspx
Jag letade som en idiot på eran hemsida efter telefonnumret och det är flera personer som har gjort samma sak har jag hört.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)