Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Herkulez
mane skrev:Tackar.

Hur "stor" är skillnaden komfort mässigt mellan en R-design och en summum?
(tycker R-design är snyggare men vill ju inte råka ut för ett sport chassi ala audi :wink: )
Hade tidigare en XC60 R-design my11B med 20" hjul. Nu har jag inte provat en XC60 utan R-design grundligt, men jag upplevde
inte min som stötig/hård. Har tidigare haft M-sport och kört s-line en del och dessa 2 är på en HELT ANNAN nivå när det gäller stötighet och
hårdhet. Den bästa referensen jag har är att min fru HATAR hårda bilar och O-komfort, men hon älskade XC60:n.

Men visst...utan är mjukare. Men du har fortfarande god komfort med r-design och 20" och inte i närhet av s-line/m-sport.
Användarvisningsbild
av sony
Jag har r design 2015 och min bror har komfort 2015 xc60. Jag märker inte någon större skillnad. 20" på båda bilar.
av sensonic
Four-C är ett alternativ om man vill ha båda världarna. Har det på min XC70 och komfortläget är helsuveränt på snabb landsväg/motorväg. Baksidan är gungighet när det svänger men då byter man inställning så är den väsentligt tightare.
Användarvisningsbild
av mane
Måste snart bestämma mig....

Lutar åt en D3 R-design med klimat pkt i alla fall :D
Användarvisningsbild
av mane
Tack för alla råd och synpunkter :-)-) :-)-)

Slog till idag på en D3 Summum
(Frun la in veto mot en R-design.... :cry: )
av titanum
mane skrev:Tack för alla råd och synpunkter :-)-) :-)-)

Slog till idag på en D3 Summum
(Frun la in veto mot en R-design.... :cry: )
Kul, grattis! Vad blev det för tillval och färg?
Användarvisningsbild
av ekdjim01
JHg skrev:Vad får Er att tro att det är "dax" för classic? V90 ej i prod. V70 utgående. Volvo växlar som bäst över till att i nuläget att locka tjänstebilar över till XC60.
Säljaren sa idag att på måndag eftermiddag upphör möjligheten att beställa egen-byggd XC60 MY16
Användarvisningsbild
av mane
titanum skrev: Kul, grattis! Vad blev det för tillval och färg?
Blev en manuell D3 summum i Osmium grått med VOC och Last paketet.

Funderade lite på att ta driver support istället för de bägge andra paketen, men skippade det eftersom jag inte ville ha en automat.
av Droopy
ekdjim01 skrev:
JHg skrev:Vad får Er att tro att det är "dax" för classic? V90 ej i prod. V70 utgående. Volvo växlar som bäst över till att i nuläget att locka tjänstebilar över till XC60.
Säljaren sa idag att på måndag eftermiddag upphör möjligheten att beställa egen-byggd XC60 MY16
Hmm, skumt, kampanjerna summum 9900:-, awd auto 15000:- R.design 15000:- osv pågår ända fram till 24april. och XC60 MY16 går ej att fabriksbeställa längre, slut på 16 lixom.....snacka om jätteglapp det kommer bli.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
mane skrev:
titanum skrev: Kul, grattis! Vad blev det för tillval och färg?
Blev en manuell D3 summum i Osmium grått med VOC och Last paketet.

Funderade lite på att ta driver support istället för de bägge andra paketen, men skippade det eftersom jag inte ville ha en automat.

Ossssmiuuuuuummmm :) Grattis!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90