Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pennywize
Tjena!

Går i tankarna att köpa en V40 CC D4 begagnad, men är lite osäker på vissa punkter. Har sett att vissa bilar har Ocean Race + BE Pro , men jag vet inte riktigt vad det innebär! Är själv sugen på en med Summum + Be Pro, men vad går jag miste om om jag tar den med Ocean Race + BE Pro?

Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av MartinS
Ocean race hade väl inte elstol, avbländbar backspegel eller keyless? OR har ju också andra fälgar, med 205 däck istället för 225. Det är ju en speciell skinnklädsel och mittkonsolpanel i OR, om de är snyggare eller inte får ju var och en bedömma.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tänk på att begagnade V40 kostar mucho dinero. Glöm inte att ta in offert på nybil! Ha så kul i letandet, underbar bil!
av pennywize
Tack för svar! Av vad jag kan se så är Summum lite bättre än Ocean Race om man ser till den extra tekniska utrustningen som ingår!
W.A.P.E. skrev:Tänk på att begagnade V40 kostar mucho dinero. Glöm inte att ta in offert på nybil! Ha så kul i letandet, underbar bil!
Jag vet.. Det är inte lätt! Ser att du själv har en D3. Står mellan D3 och D4 för mig, men D3 lär ju vara pigg ändå? Hur är den?:)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Har ju gamla 5-cyl 2.0 D3 - vet inte hur nya D3 VEA funkar i V40.
Min har kort register att köra på, stendöd på högre varv. (över 3000 varv) Förbrukningen går väl att hålla ner hyfsat så länge man har manuell låda och inte gamla 6-stegs automaten. Hade nog inte valt diesel överhuvudtaget utan gått på en ny T4 AWD.
Användarvisningsbild
av MartinS
Nya D3 vea är ju 1,1 snabbare till hundra och har max toppeffekt 250rpm över den gamla. De är ju rätt stor skillnad på de båda motorerna. Generellt sätt är ju vea mer bensinlik i uppträdandet tycker jag, knackar inte ens så farligt.

Att gamla d3 skulle va död över 3krpm låter märkligt då maxeffekten ligger vid 3500rpm.

Min d2 vea är inget rivjärn, men ändå rätt ok, och avsevärt trevligare att köra än den gamla d2 psa spisen med 5hk mindre. Jag tycker dieselvea är ett riktigt lyft, vilket betyder att de inte är så "diesliga" :)

Provkör är mitt råd! Jag valde att köpa ny istället för begagnad bland annat för att jag tyckte den nya motorn var så mycket trevligare.
av pt96hni
Det som ingår i Summum men inte i Ocean Race är keyless, automatiskt avbländbar backspegel, elstolar och justerbart mittarmstöd.
Ocean race har 17´ Portunus fälgar.
Ocean Race finns i Ocean race blå metallic som är unik för den modellen. Den finns i svart, vit och silver oxå.
Man kunde välja mellan svart eller vitt läderklädsel samt svart eller vitt innertak.

/Håkan
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]