Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av guinness
joel80 skrev: Ska kontakta serviceteknikern på måndag och höra mer.. Och hur lång tid det tar. Tidsuppskattningen i brevet säger "..kan ta upp till XX timmar att utföra." Bra tidsuppskattning där... Hm..
Min skall in på Tisdag kl 13.00 Min tekniker sa att det tar 10-15min... :D
Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. Bra bra.. Ska höra om det finns nån ny programvara för Adaptiva helljuset också.. Tycker det inte funkar bra alls för mig.. Verkar som att funktionen när den maskar för andra bilar bara funkar en kort stund i början.. Sen går den över till "bara" automatiskt helljus.. Och den bländar av så sent att om jag inte gör något själv blinkar mötande åt mig innan den släcker.. Bländar heller inte av om nån framför ligger en bit fram.. (om sikten är väldigt lång blir det så.. Typ motorväg.. På landsväg funkar det bättre.. Men jag kör inte så mycket på mörka landsvägar..)

Edit: Ops.. Såg nu att jag la in om det här lite of topic.. Trodde jag la det i allmänna V60 TE-tråden.. Sorry
Användarvisningsbild
av joel80
0-100 då? Så man kan jämföra.. :)

(Var det kul i Tyskland? För inte körde du väl så där fort på svenska vägar! Det får man ju inte.. Eh...)
av Robban12
joel80 skrev:0-100 då? Så man kan jämföra.. :)

(Var det kul i Tyskland? För inte körde du väl så där fort på svenska vägar! Det får man ju inte.. Eh...)
Håller alltid full gas.

Det är inte lönt att köra 0-100 när det är halt. Återkommer när det finns nog med grepp
Användarvisningsbild
av joel80
Äh! Det går! Bara inte riktigt lika fort.. :D
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... start=2848
Jag missade att stänga av antispinn också.. kanske hade gett nån tiondel till?

I vår hämtar jag in dom där 1,3 sekunderna som saknas. :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är det inte fyrhjulsdrift på dom, då ska det väl inte släppa när man t.ex accar fullt från rödljus även om det är blött på vägen?
Användarvisningsbild
av joel80
Med vinterdäck och det vridmoment som det ger med elmotor gör så att det släpper en bra bit upp i hastighet när man trycker ner gasen.
Inte så att det släpper och man får sladd, men antispinn jobbar rätt hårt, och även om man stänger av antispin så släpper det ju, bara att man inte tappar kraften.
av S60761
Elen driver bara på bakhjulen med 70 HKR och 200 Nm. På framhjulen är 275 HKR och över 500 Nm. Inte konstigt det släpper med vinterdäck.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]