Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petherf
Går det att beställa en ny startnyckel(mobilizer eller vad dom heter) en sån där svart sak med knappar på!Har tappat bort den ena
Det är till en xc60-11, Och man får väl hoppas att det inte blir allt för dyrt.
av JohanO2
Om du menar en helt vanlig nyckel med startspärr så kostar den runt 3000 kr inkl bortprogrammering av den gamla borttappade nyckeln, hos min ÅF. Sen spelar det roll ifall det är nyckel med PCC eller utan, med PCC så blir priset lite dyrare.
Användarvisningsbild
av Perra83
LazerHawke skrev:
Perra83 skrev:Går det att programmera om begagnade nycklar?
Varför skulle det inte gå?
Vet ej. Då är det billigare att köpa ett par nycklar på skroten och programmera in dom.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Perra83 skrev:
LazerHawke skrev:
Perra83 skrev:Går det att programmera om begagnade nycklar?
Varför skulle det inte gå?
Vet ej. Då är det billigare att köpa ett par nycklar på skroten och programmera in dom.
ska du behöva köpa nycklar på skroten om du exempelvis måste programmera om befintliga nycklar tex?
Användarvisningsbild
av Funk
Man kunde I alla fall inte på tidigare årsmodeller programmera in en begagnad nyckel. Man behövde en unik engångskod som fanns på förpackningen till nyckeln.

/Thomas
Användarvisningsbild
av grillchips
+1 på det Funk säger. Jag FÖRUTSÄTTER att det är likadant med nyare bilar (om det inte finns någon annan säkerhetsväg att gå idag).
Sambon tappade bort sin nyckel till vår V50 MY08, jag ringde Volvo och frågade vad de tog för en ny och det var i runda slängar 3000 spänn. Frågade även gällande en begagnad nyckel och då fick jag berättat för mig precis det som Funk skrev ovan. Engångskoden behövs, annars går det inte.
Användarvisningsbild
av ThomasT
En nyckel till min C30 slutade att fungera, det kostade typ 2500kr med en ny inkl kodning i bilen. OBS! Kontrollera att verkstaden programmerar bort den saknade nyckeln ur bilens minne. (jag upptäckte att det glömts på vägen ifrån verkstaden...)

.
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppska[…]

https://hosting.photobucket.com/42c531a3-beee-4b[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]