Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av halvar89
Tjenare, nu är det så att jag har bess nästa vecka och tutan fungerar inte. Fick hem bilen från verkstad, visste att tutan inte fungerade. Men den funkade då när den hade blivit lite snöad på.Men nu efter den har ståt i varm garage så funkar det inte igen som vanligt. Trodde först att tutan hade get upp helt och hållet för de klickade bara när jag tryckte på knappen. Men den funkade då men inte när den är torr. Någon som vet vad felet är? även har jag bara 1 tuta för den ena har rostat ihop och är totalt borta.

//Halvar den okunniga
Börja med att kolla om du har spänning fram till tutan, har du det byt tutan.

Var det inet på 740 tutan satt typ mitt i all hjulsprut, har för mig att jag flyttade upp min i grillen på den tiden, men kan minnas fel.
Gå under bilen och dränk tutan i rotlösare olja. Vänta en stund och testa. Det kan hjälpa. Min var sån 6 år sedan. Jag gör detta varje vår och höst och original tutan funkar bra ännu.
sicnarf skrev:Gå under bilen och dränk tutan i rotlösare olja. Vänta en stund och testa. Det kan hjälpa. Min var sån 6 år sedan. Jag gör detta varje vår och höst och original tutan funkar bra ännu.
Vette fan men sprutade wd40 i den och den funkade inte, sen var det under nått gelé lagar så var det en skruv jag skruva på så funkade tutan, har ingen aning om den kommer funka tills bess på tisdag ??:-/

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]