Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Det är ju bara att testa sig fram lite, själv fick jag 9% på bilen ( fabriksbeställning ), 30% på metallic, 12% på övriga tillbehör och 1,95 i finansiering, vinterdäck på köpet, först skulle de ha 4,45 i ränta och jag fick 7% på bilen och noll på tillbehör.

Jag kollade runt liet bland de andra ÅF vad de kunde ge och vad gäller finansiering sa jag helt enkelt att 4,45 är det ingen som betalar idag och hänvisade till tidigare räntekampanjer på 1,95 och fick det. fick 8,5 av en annan ÅF och då fick jag 9% här + 12 på tillbehören och 30% på metallicken.
Användarvisningsbild
av laser2
Får göra det, när jag hittar en bil som uppfyller mina krav.

Vad tror ni är rimlig prutmån på begärda begagnatpriser, t.ex. MY15?
När man frågat lite löst, verkar säljarna helt ointresserade av att ge någon rabatt öht, i bästa fall kan de skicka med en uppsättning bättre begagnade vinterdäck. Känns som att det är på begagnat de tjänar de stora pengarna...
Användarvisningsbild
av MartinS
Att pruta på en begagnatbil hos märkeshandlaren verkar döfött, jag var intresserad av en i höstas men det slutade med att jag köpte en ny bil hos en annan handlare istället :)

I Oktober skulle de ha 239kkr för den. Jag hade nog kunna köpt den för 225 ungefär, men man ville inte gå ner mer än till 235kkr, så jag struntade i det.

Bilskrället är fortfarande kvar hos handlaren, nu är den prissatt till 199kkr....
av Droopy
laser2 skrev:Får göra det, när jag hittar en bil som uppfyller mina krav.

Vad tror ni är rimlig prutmån på begärda begagnatpriser, t.ex. MY15?
När man frågat lite löst, verkar säljarna helt ointresserade av att ge någon rabatt öht, i bästa fall kan de skicka med en uppsättning bättre begagnade vinterdäck. Känns som att det är på begagnat de tjänar de stora pengarna...

Beggat gav jag upp får många år sedan hos märkeshandlarna. Jag var och kollade på en XC60 BE AWD D4, manuell som stod här i stan, 334k skulle de ha, den hade gått 5800mil, em MY14, stenskott hela huven........jag tvekade inte en sec att beställa en ny för 400k istället.

Likadant då jag köpte V70in runt 200k gick en beggad på med 7-8000mil, köpte en ny för 270k,
av Gabriel
Begpriserna är ju helt sjuka.
Handlare begär nästan lika mycket idag för en v70 D5 awd -09 med 10-12000mil som de gjorde för samma bil som gått 5000mil för tre år sedan.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
MartinS skrev:Att pruta på en begagnatbil hos märkeshandlaren verkar döfött, jag var intresserad av en i höstas men det slutade med att jag köpte en ny bil hos en annan handlare istället :)

I Oktober skulle de ha 239kkr för den. Jag hade nog kunna köpt den för 225 ungefär, men man ville inte gå ner mer än till 235kkr, så jag struntade i det.

Bilskrället är fortfarande kvar hos handlaren, nu är den prissatt till 199kkr....
:) sånt här är kul att läsa om, jag ska ju skita i varför handlarna gillar att ha bilarna stående kvartalsvis, men, väntar de på våren? Är man lite tokig så har man ju koll på ett antal hyllvärmare hos handlarna.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]