Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej Jag funderar på larmet på min volvo v70-05 när larmet går på den eller när jag trycker på panikknappen så att det går igång så låter det inget från sirenen i höger framskärm men däremot i signalhornen på bilen ska det vara så, det finns inga felmeddelande
volvotomas skrev:Hej Jag funderar på larmet på min volvo v70-05 när larmet går på den eller när jag trycker på panikknappen så att det går igång så låter det inget från sirenen i höger framskärm men däremot i signalhornen på bilen ska det vara så, det finns inga felmeddelande
Det är skillnad på larmet och panikknappsfunktionen. På min V70 -02 låter det från sirenen när larmet går men från de vanliga signalhornen när man trycker på panikknappen (där den senare i mitt fall är "eftermonterad" eftersom jag bytt från den nyckel med lös fjärr utan panikknapp som 02:orna hade till en KIR/stilettnyckel som har en sådan knapp). Vad jag kan se i manualen för din bil bör det också fungera så att panikfunktionen använder de vanliga signalhornen. Har du provat att verkligen utlösa larmet, exempelvis genom att larma på bilen och sedan öppna dörren med nyckeln istället för fjärren utan att larma av först?
andersuw skrev:
volvotomas skrev:Hej Jag funderar på larmet på min volvo v70-05 när larmet går på den eller när jag trycker på panikknappen så att det går igång så låter det inget från sirenen i höger framskärm men däremot i signalhornen på bilen ska det vara så, det finns inga felmeddelande
Det är skillnad på larmet och panikknappsfunktionen. På min V70 -02 låter det från sirenen när larmet går men från de vanliga signalhornen när man trycker på panikknappen (där den senare i mitt fall är "eftermonterad" eftersom jag bytt från den nyckel med lös fjärr utan panikknapp som 02:orna hade till en KIR/stilettnyckel som har en sådan knapp). Vad jag kan se i manualen för din bil bör det också fungera så att panikfunktionen använder de vanliga signalhornen. Har du provat att verkligen utlösa larmet, exempelvis genom att larma på bilen och sedan öppna dörren med nyckeln istället för fjärren utan att larma av först?
Nej det har jag inte ska prova det.
Jag kan skriva under på att signalhornen används om du trycker på panikknappen. Tyckte det var en kul idé att skrämma en kompis som tyckte att han var rolig och gömde sig vid min bil i tron om att jag inte sett honom. Två snabba tryck på knappen så började bilen tuta och blinka. Lite mindre lyckat var min parkering framför en öppen dörr till en restaurang. Hade inte räknat med att bilen skulle börja tuta av panikknappen utan att larmsirénen skulle tjuta lite irriterat.

Har även blivit väckt av att någon bil stod och larmade en kall vårmorgon - min bil! Kupévärmaren triggade en taksensor och bilen gav ifrån sig ett i mitt tyckte ganska mesigt pipande, iallafall mesigt jämfört med tutandet från att ha lekt med panikknappen. Låter som en polisbils sirén från en dålig komedi.

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elm[…]

Carplay Trådlös adapter

Jag har en AAWireless 1 som bara ligger om nå[…]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]