NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vildviking1
hej ! har ett mystiskt problem på min v50 när jag stänger av bilen och "vrider" tillbaka nyckeln för att ta ur den går den till tändningsläget och går inte således att vrida hel tillbaka ! felet kommer och går. sitter några minutrar på tomgång eller kör en liten sväng så funkar det som normalt ?:-/ ?:-/ det fungerar i övrigt bäde med lås och att bilen startar... bara detta irriterande felet !! man vill ju gärna inte lämna bilen med tändningen på om man ska in på ica el.dylikt hoppas någon här har någon ide om vad det kan vara !!?? det är en 06a 2.4. om det spelar någon roll ! :shock:
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har sett det hända ett par ggr här, minns det som att de flesta fick byta tändningslåset. Det är rätt enkelt vill jag minnas om än rätt trångt. Finns säkert begagnade som inte rullat många mil på bildelsbasen mm

Men kolla först så att batteriet är ok, dessa bilar får skumma fel vid dåligt batteri samt dålig kontakt/korrision mellan batteri och dess kablage, vill jag minnas ;)
av vildviking1
får ta och kolla hur det är med spänningen och korrisionen ! om man nu skulle behöva byta t-lås så antar jag att det måste kodas och donas ?? tackar för infon =)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Mitt minne sviker gravt i denna fråga, har klarat mig själv från det. Sök här, på google samt prova på engelska, typ Key stuck in dashboard S40n, s40,n är ju vanligare over there :) Felet är inte så vanligt men heller inte heeeelt ovanligt så det finns information att hämta. Tror för övrigt ett annat lås är plug and play

Edit: Har tydligen försökt hjälpa någon förra året http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=115410
Har bara skummat den men någon verkar ha lyckats att ta isär och fetta om låset http://forums.swedespeed.com/showthread ... ELP-needed
XC70 D4 Brusten multirem.

Hej. Då har även min bil råkat u[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]

Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]