- tor 04 feb 2016, 13:53
Enligt mina uträkningar är en XC60 ca 1000:- dyrare per månad att äga om man som jag kör ca 2-2500 mil.
Moderator: Moderatorer
MartinS skrev:"D3-motorn" blev ju D4 från MY13.Japp. Samma effekt på 163/400. Skattebefriad i fem år. Som det är nu blir skatten 1520kr med manuell låda.
patflemming skrev: Här är min kravspec:Med den enkla specen går det ju att hitta riktigt trevligt prissatta bilar, som dessutom har låga mil. Iallafall om du tittar på V60, är inte se insatt på marknaden för XC60. Kan du dessutom tänka dig tygklädsel (Kintetic/ Momentum) breddar du dessutom utbudet ytterligare.
Drag
Manuell
Skinn (Mörkt)
Årsmodell 12 eller nyare
MartinS skrev:Tillgång och efterfrågan, marknaden styr.Jaa, definitivt!
Fast jag tror du underskattar nybilspriset 2012.
patflemming skrev:Är det värt 20-30k mer i inköp för en xc60 som gått 9-10000 mil jmf med en v60 som gått ca 5000 mil?Klart det är värt det om du hellre vill ha en XC60. Gå på bilen du vill ha/ behöver!
W.A.P.E. skrev:V60 T3 summum eller R med helskinn? borde ju kunna hitta en facelift för runt 200 000:- , tyvärr är begpriserna horribla jämfört med nyköp idag.Den är helt briljant även med manuell. sjunker hastigheten så man måste växla så är det bara att växla, farthållaren kopplar inte ur. Vanlig landsvägskörning behöver man ju sällan växla, bara att åka med. Funkar kanon på kringleder och längre rakor inne i stan med.
Adaptiv f-hållare är väl inte så intressant om man vill ha manuell, det är ju ihop med automat det är förtrollande.
Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]