Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1045000
Ja, jag tycker också att beg priserna är höga. Vad kan det komma sig? Jag menar en XC60 D4 med Momentum och Dynamic E paket kan väl 2012 inte kostat mer än säg 350k ny? Idag ligger dom ute för 240-260 och har gått ca9-10000 mil. Borde kosta 200 enligt mig.

V60 ligger också högt tycker jag. En D3 med 6000 mil för ca 200-215k idag. Borde ner till 170k, tycker jag iaf. Men, det kanske kommer en sättning av priserna?
Användarvisningsbild
av mane
#1045005
patflemming skrev:Ja, jag tycker också att beg priserna är höga. Vad kan det komma sig? Jag menar en XC60 D4 med Momentum och Dynamic E paket kan väl 2012 inte kostat mer än säg 350k ny? Idag ligger dom ute för 240-260 och har gått ca9-10000 mil. Borde kosta 200 enligt mig.

V60 ligger också högt tycker jag. En D3 med 6000 mil för ca 200-215k idag. Borde ner till 170k, tycker jag iaf. Men, det kanske kommer en sättning av priserna?
har "samma" problem - letat efter en under 3000mil XC60 i ett halvårstid, men kostnaden för dessa är så pass hög att det är mer motiverande att köpa en ny bil
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1045018
patflemming skrev:Ja, jag tycker också att beg priserna är höga. Vad kan det komma sig? Jag menar en XC60 D4 med Momentum och Dynamic E paket kan väl 2012 inte kostat mer än säg 350k ny? Idag ligger dom ute för 240-260 och har gått ca9-10000 mil. Borde kosta 200 enligt mig.

V60 ligger också högt tycker jag. En D3 med 6000 mil för ca 200-215k idag. Borde ner till 170k, tycker jag iaf. Men, det kanske kommer en sättning av priserna?
Populära bilmodeller?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1045020
Ja vi ska inte underskatta Zlataneffekten för just Volvo. Dock gäller detta prisläge generellt för alla bilmärken känns det som - givetvis kopplat till kraftiga kampanjer. Hoppas verkligen inte den stora massan går runt o blir "lurade" på begagnataffärer utan att ens ha tänkt på att kolla på nybil.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1045022
Tillgång och efterfrågan, marknaden styr.

Fast jag tror du underskattar nybilspriset 2012.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1045023
W.A.P.E. skrev:Adaptiv f-hållare är väl inte så intressant om man vill ha manuell, det är ju ihop med automat det är förtrollande.
Adaptiv är om inte lika komplett (man måste sköta växlandet) så nästan än mer imponerande med manuell pga. att den håller kvar farthållaren så långt. Så länge man växlar ner innan man når typ 1000 rpm när den bromsar så håller den kvar ner tills typ 30-40 km/h. Och så när t.ex en kö släpper så drar den iväg. Blir det nästan stllastående, ja då släpper den gaspedalen och man får göra något själv, där är automaten bättre. :)

OnT: En detalj i jämförelse V60 & V70 är att de drar nästan lika mycket. V70 verkar ha sällsynt låg förbrukning med t.ex. D4 vea i långkörning, säkert är skillnaden större i stadskörning pga. vikten. Men vikten och storleken verkar inte göra V60 någon fördel på motorväg, snarare har jag/vi testat V70-bilar som drar mindre än en V60. XC60 drar mer plus att andra kostnader är lite högre såsom ni har gått igenom redan.
av Kluster
#1045027
Hur ser TS familjesituation ut? Är det sambo/fru samt barn och barnvagnar medräknat i bil(d)en?
#1045035
Familjen består av 2 vuxna + 2 barn 6 och 8 år. Åker till sälen en gång per år, 2 mil till jobbet, kör en del hockeytrunkar på fritiden.

En v60 D3 årsmod -12 (163 hk) är inte skattebefriad, däremot en årsmodell -13 om den har 136 hk = D3. Gäller att ha koll på dom lika årsmodellerna om man vill hålla skatten låg.En Xc60 D4 FWD uttagen mitten -12 har 3084 i satt och en XC60 D4 FWD uttagen slutet -12 har 2505:- i skatt. Lurigt att hålla isär.
Huven indikerar öppen

Tack för tips!

Och denna har man sänkt med 10k för att […]

Hej! Ibland så är tomgången lite […]

Ulyd motor Xc90 d5 2007

Den verkar inte gå på alla cylindrar, […]