Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

monza skrev:Kastbytte plats på tändspole o felet flyttades med tändspolen. Dock fick jag aldrig någon fler felkod än misständning i cylinder 4, som kom innan jag bytte plats. Efter det kom ingen med felkod upp om misständning trots samma lika misständning.
Bör väl då vara tändspolen eller har jag missat något?
Nästa fråga är om jag ska köpa en begagnad tändspole eller en ny? Ny i butik kostar ca 800:-
Gammal bil, 2001 med 25´000 på mätaren som jag visserligen tänkt ha kvar ett tag.

Mvh
Biltema har för 399:- vol:-)
Felkoderna hade dykt upp om du kört en lite längre stund, koderna sätts inte förrän
ett antal "cykler" har passerats i antal.....som du vet så är det sällan som koder INTE sätts, hehe. :-)
AP40 skrev: Biltema har för 399:- vol:-)
Samt 40 mil bilkörning... :(
Senast redigerad av 1 monza, redigerad totalt 0 gånger.
wissel skrev:Felkoderna hade dykt upp om du kört en lite längre stund, koderna sätts inte förrän
ett antal "cykler" har passerats i antal.....som du vet så är det sällan som koder INTE sätts, hehe. :-)
Så lär det kunna vara. :-)-)
Jo, det var en jädrans massa felkoder registrerade, säkert 30 stycken, (varav ett antal för funktioner som bilen saknar) men då har jag nog inte kollat och tömt på felkoder på kanske 5 år.
Tack för all support. Ny spole o bilen går bra. Nya tändstift gjorde dessutom underverk för tomgången. :)
En fråga: om en tändspole lägger av, sprutar det ff in soppa i den cylindern eller finns det "skyddskrets" motsv som bryter soppatillförsel?

Lägg upp filen på youtube och länk[…]

XC60 MY27

När blev det 91km på el? 88 va det v&au[…]

Carplay Trådlös adapter

Fick hem min Carlinkit mini ultra 3 idag och den f[…]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kvali[…]