NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50åkare
Jag undrar hur bilen blir om man monterar på Volvos orginalsänkningsats?
Står att fjädrarna sänker bilen ca 20mm.

Räcker 20 mm? läste att det finns icke orginal som sänker 30 mm.
Hur blir bilen att köra efter det? Kommer den kännas konstig om man inte byter dämparna också?
Användarvisningsbild
av Micke_d
Godagens ...

Jag har H&Rs fjädrar sänker 35mm funkar skit bra !!!
av morten
Hei.
30 mm fra Cobra rundt bilen kombinasjon med 225/40-18 (Roadstone dekk/XC90 replica felg i black crome) gir den perfekte kombinasjon av asfaltrace-look og familiebil!
Jeg ble overrasket, siden komforten ble mye bedre nå, enn på min tidligere v70 1998, med senkesett og moderate 215/45-17.
Ikke noe problem med last i bilen, selv samboer er fornøyd med komforten.
Bilen hadde gått 6000 mil ved monteringen, ikke behov for å bytte støtdemperne. Husk at komforten også avhenger av stivhet ved senkefjærene og kvaliteten på dekkene.
V50 2.0D Summum

Mvh. Morten
av cme
Hur blir era camber vinklar när ni sänker? Har ni märkt av något däcksslitage?
Jag frågar därför att jag sett oroväckande mätprotokoll där cambern på original vara 2.4 grader vilket är cirka 1 grad mer än rekommenderat.

cme
Användarvisningsbild
av Micke_d
när du ändrar höjden på bilen eller gör något åt julupphängningen är det ett måste att göra en hjulinställning ... och om du byter tex till nya fjädrar åk ett par dagar upp till en vecka lite lungt så bilen / fjädrarna hinner "sätta sig" innan du gör en hjulinst.

// Mvh
Användarvisningsbild
av C.W.
Går det att göra sänkningar på bilar med automatisk nivåreglering?
Vad jag förstår så är det tjockare dämpare på dessa modeller så fjädrarna måste väl vara anpassade för det?
Eller måste man byta både till kortare dämpare och fjädrar och därmed förlora nivåregleringen?
Ledsen för knasig fråga. :oops:
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]