Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej!
Nu har mitt andra lager från biltema börjat mullra, och jag har inte riktigt tid att plocka från självplockskroten som jag brukar göra.
Har någon här kört längre än 5 000 mil med eftermarknadslager? Längre än så kommer jag inte, tycks det. Två skrotlager har rullat åtminstone det dubbla, men då är det också antagligen gamla originallager, och jag får väl anta att dom som monterades i fabriken var ganska bra?

Men nu till frågan: Får man nåt för dubbla eller tredubbla priset hos Mekonomen eller Volvo?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Har ingen aning men Volvos lager borde väl vara samma typ som satt på bilen ifrån fabrik om nu inte det företaget som tillverkade lagren har kursat.

Vet inte hur Mekonomens hjulager är tycker Mekonomen tar ett jäkla över pris på vissa saker som har likvärdig kvalité som Biltema.
Dom här har annars billiga hjullager http://www.merbil.nu/ Skrev till dom och frågade vad det var för märke och fick som svar att dom tillverkas i England och är av högkvalitet, gissningsvis bättre än biltemas som jag dumt nog köpte ändå :cry:.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Eftermarknadslager är byggda för att gå sönder, likt alla andra reservdelar. Det är så dom tjänar pengar. ca 5000mil verkar vara rätt standard att dom håller.

Har svårt att tro att det är någon skillnad på vart man köper dom. Visst, måndagsexemplar kan man ju alltid åka på, men det gäller ju allt oavsett vad saken kostar.
av TobbeViktor
Har tyvärr kört med SKF-grejer till hjullager fram som inte heller hållt så länge. Tyvärr så måste jag nog säga att lagret inte varit den största boven för mig, utan snarare allt annat som rasslat löst i framvagnen.
Bytte några stycken på kort tid, men efter byte av dämpare och ett par tokslut fjäderbenslagringar så verkar det ha hållt längre.
av SubMarine
Är inne på andra uppsättningen eftermarknadslager fram på min bil nu.

("Fabrikat/Märke", antal mil de höll)
Volvo-orginal 8350 mil
Skruvat 9400 mil

Nu sitter det Biltema-lager på båda sidorna som har gått ~4300 mil respektive 1200 mil, får se hur länge det varar :)
Användarvisningsbild
av taxi
Verkar ju vara lotteri med andra ord. Jag ger mina lager alla chanser till ett långt liv, jag gör kliniskt rent vid montering och momentdrar enligt verkstadsboken. Och jag kör ganska lugnt. Men ofta längre sträckor på motorväg, lagren kanske inte gillar det..?
Får bli ett begagnat från skroten, kanske kan tigga till mig tre månaders garanti på en vanlig skrot.
av bendel
hej! har monterat biltema hjullager som nu har rullat ca 3000 mil,inte ett o-ljud än (peppar peppar) :shock: montera efter verkstadshandbok momentdraget plus vinkeldraget,mitt lager är med stora muttern,de gamla lagret var tvärslut,satt som själva ( :evil: :twisted: :-(O) )fan.fick slå sönder det för att få bort de.troligt vis orginallager,hadde rullat 27000mil när jag bytte.gav 550 kr för biltemalagret så köpte 2 st.har ett lager på hyllan som väntar på sin tur :mrgreen: m.v.h bendel
Användarvisningsbild
av Hilmer
Min erfarenhet av hjullager:
Min 855GLT -93, Biltema - ca 6000mil innan bilen skrotades, flyttades då över till annan bil och vad jag vet så rullar det än, vet dock ej miltalet numera!
Min nuvarande 855GLT -96, Volvo original - 11 516mil och rullar fortfarande utan ljud eller glapp!

Fast nya EX60 för 700 000 kr borde må[…]

Vad är det för plastburk som sitter prec[…]

Lyfta mittkonsolen

Jag behöver komma åt under mittkonsolen[…]

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]