Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mudroom
Hej,

Har nyligen beställt en ny XC70 med VOC. I väntan på att bilen skall levereras sitter jag och läser instruktionsböcker och forum...
Jag har för mig att jag läste någonstans om att man kan ansluta en egen hårddisk till bilen och dela ut den via wifi i bilen. Nu hittar jag inte var jag läste detta. Vet någon om man kan göra så? Vore grymt om det stämmer.
av andersuw
Om du kan dela någon hårddisk, vare sig den interna eller en extern, vet jag inte. Men om du har VoC och monterar in ett eget SIM-kort för datakommunikation i den SIM-kortshållare som finns i handskfacket kan du sedan dela den anslutningen via WiFi med passagerare som vill surfa i bilen med hjälp av sina egna smartphones eller läsplattor.
av mudroom
andersuw skrev:Om du kan dela någon hårddisk, vare sig den interna eller en extern, vet jag inte. Men om du har VoC och monterar in ett eget SIM-kort för datakommunikation i den SIM-kortshållare som finns i handskfacket kan du sedan dela den anslutningen via WiFi med passagerare som vill surfa i bilen med hjälp av sina egna smartphones eller läsplattor.
Tack för svaret men det har jag koll på. Ser inte att behovet av detta är speciellt stort då alla enheter i familjen har egna simkort. Möjligen något bättre täckning när man kommer ut på landsbygden.

Någon annan som har koll på om jag kan dela ut en hårddisk i wifin i bilen?
Användarvisningsbild
av Bosse78
Är väl bara att köpa en wifi hårddisk och koppla in på usb eller på cigguttaget!
av mudroom
Bosse78 skrev:Är väl bara att köpa en wifi hårddisk och koppla in på usb eller på cigguttaget!
Ja det är helt rätt. Det förstår jag också, men det är inte det jag frågar efter!

Min fråga är: Kan man ansluta en hårddisk till bilen och dela ut den via wifin?
av Calvin
Jag tror inte du kan dela ut en disk via bilens system.
En lösning är ett enkelt NAS som kopplas upp mot hotspoten och filerna delas via denna.
av Droopy
seriöst, vad ská man med fildelning och hotspot till i en bil?

Sitter era passagerare och surfar i 3tim på långresan? det gör inet ens min 8åriga son, tom han konverserar ( pratar ) och tittar på omgivningen, el läser en tidning.

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]