Daaaaaniel skrev:Pson99 skrev:Jag lånar tråden lite, om det går bra :D
Kul med en till som köper en T4 - jag måste säga att jag efter att ha provkört den i en V70 Classic blev riktigt imponerad över vad man får för pengarna, betydligt mer prisvärd än exempelvis D4. Jag åker idag en C30 R-Design D2 -12 och har ca 8 mil till och från jobbet. Men denna kommer som sagt att bytas till en Onyx Svart V60 T4 R-Design med den sexstegade automatlådan inom några veckor (är sagt sent vecka 8/början av vecka 9).
D2:an är inte överdrivet snål i högre hastigheter och skillnaden i körbarhet mellan D2 och T4 gör att jag gladeligen kan betala någon krona extra per mil i ökad förbrukning. Att gå från 0-100 på ca 12 sekunder till 7,4 (?) ser jag fram emot, samtidigt som min känsla är att man kommer kunna köra T4:an relativt snålt på landsväg om man vill. Nu har man blivit väldigt van vid diesel då detta är min andra i rad, men den silkeslena gången på en bensinmotor gör ju mycket för känslan också ska tilläggas.
Jag valde till rattvärme, växlingspaddar (känns som en rolig detalj, och framförallt på en R-design!) de laminerade rutorna och avbländningsbar backspegel. Backsensorer fram och bak, däremot inte parkeringsassistenten - kul grej, visst, men jag skulle kanske använda den 3-4 gånger per år. Avslutningsvis även Volvo on Call då jag är smått beroende av dieselvärmaren jag har idag och det skulle kännas mycket konstigt att inte ha denna gudomliga funktion i nästa bil.
Driver Support hade varit nice, men någonstans får man dra gränsen.
Stänkskydd kommer jag nog att montera själv, de kostar som jag förstod det mellan 300-400:- och monterat skulle de gå på runt 1900:- från handlaren, väldigt mycket pengar för de få minuter de ska ta att montera dem själv och de kan man exempelvis lägga på rattvärmen. 8)
Är det någon som har bild på skyddet vid bagageluckan? Jag funderar lite smått på det också faktiskt, men att montera själv då.
Kul! Stort grattis!
Känns skönt att höra att iaf någon annan tagit en T4
-)
Parkeringsassistent skippade jag, men tog backkamera. Är van vid det och skulle verkligen sakna det annars.
Förstår att det finns en del pengar på att spara genom att eftermontera enklare tillbehör.
Men när jag får nyckeln i handen vill jag att allt ska vara klart. Bekväm som man är ;)
"Kul" att höra at det ändå är två som säger att sätesvärme bak är avgörande. Då är det nog säkert minst tre egentligen. Ska nog välja till det som sagt var, så alla i bilen trivs ;)
Här är en till som gick över på bensinare igen T4, ångrar det inte en sekund kom från en D5, trots T4ans sämre effekt på pappret känns den inte det, snarare tvärtom riktigt fin fin motor, går ju så mycket lenare en dieseln, vågar folk kliva över efter diesel hysterin till denna fina motor, borde dieseln dö ut :mrgreen: förbr ligger något högre en dieseln, men man har kommit långt på att få ner bensinarna, färddatorn med min kör cykel ligger på 0.72, mycket stads körning kan jämföras med min D5a den låg på datorn 0.63 med samma körcykel, så endast 1dl, har faktiskt test kört den i spik 80 på färdhållarn stanna på 0.46, och jag gillar verkligen att när du står på tomgång, måste du kika på varvräknaren för att veta om motorn är på :mrgreen:
Och 800kr i skatt gör ju inte heller ont
Och mycke lull lull känns som mervärde för bilen, iallafall för mig :mrgreen:
Summa summarum T4an är riktigt prisvärd då det skiljer 30lapp upp till d4, d5an är väl en 60lapps skillnad :roll: