Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan allihopa!
Efter att stolarna i passat alltrack GTS och di där hopplösa vw säljarna (ordermottagarna) styrde jag kosan mot Volvo

Följande offert:
XC70 D4 AWD Classic sport/summum (samma pris)
Vit ev twilight bronze
Side scuff plates
Tonade rutor
VOC och P-hjälp fram/bak ( gäller tydligen på de sista bilarna enligt säljaren)
Erakir 19" Diamond cut
Drag fast
18" vinterhjul på antingen sport eller summum fälgen som bilen levereras med
Pris 370 10% rabatt

Inbyte: V70 D5 AWD R-design Polestar med HGV2, teknikpaket, vit,

Sambon vill ha högre bil helst xc60 men den är för trång för oss med två barn.

Frågan är om jag kommer sakna min d5 polestar, kan i och för sig trimma min d4 awd till en d5:a

Nja, kluven....
Det finns ingen större anledningen till att vara orolig. Som du själv säger så är din eventuella avsaknad av D5an inte svårare åtgärdat än en motoroptimering.

När det gäller utrymmet så är det ingen jättestor skillnad i cm på XC70 och XC60 men de små skillnaderna där är i utrymme gör stor skillnad irl i synnerhet om man har barn och med allt vad det innebär.

Köp. Du blir inte besviken :)
Xc70 är ju en fin bil, jag kommer inte sakna chassiet i V70 i så fall. R-design är snygg som tusan, men hård och stötig
Vill sambon ha högre bil blir inte hon heller besviken. XC70 är en fantastisk bil och man sitter bra. När det gäller sport/summum så är väll egentligen det enda man ja göra är att provköra. Det är påtaglig skillnad mellan EM vanlig XC70 och sport i hur bilen beter sig på vägen.
Utrymmesmässigt är XC70 fyrkantigare baktill. En fördel om man ska lasta skrymmande ting, speciellt sådana med hörn på. Typ tvättmaskiner. Men det finns ju en del i en typisk barnfamilj som skrymmer rätt bra också.
apersson850 skrev:Utrymmesmässigt är XC70 fyrkantigare baktill. En fördel om man ska lasta skrymmande ting, speciellt sådana med hörn på. Typ tvättmaskiner. Men det finns ju en del i en typisk barnfamilj som skrymmer rätt bra också.
När man åker till Fleggaard i Tyskland kan man beställa sina 100-tals liter vin och öl i förväg.

Då packas det innan man åker dit och har bilen en ordentlig skuff lyfter gaffeltrucken pallan direkt in i bilen. Kostar bara 20 spänn extra. Kanske den viktigaste fördelen med 70 karossen
Eller så bockar man i delbar dragkrok och tar släpkärran var sjätte år när det är dags för ny tvättmaskin ;)

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]