Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Har inte lagt mer än några minuter på parkeringen för att försöka planera angreppet men insåg att det var inte bara att skruva bort.

Måste byta ut det högra yttre lyktglaset på bilskrället men direkt när jag lossat luckan så sitter det en plastbit innanför som jag inte kan få bort.
Är man tvungen att lossa inredningen för att får bort plastbiten och sedan komma åt de tre skruvarna för att lossa glaset och få det nya på plats?
Kanske någon som sitter på en liten guide hur denna operation utförs.
Användarvisningsbild
av sthlm
Kan tyvärr inte ta en bild just nu men när man öppnar bakluckan och kikar in till höger så är det en lucka där.
Bakom denna lucka så har jag på min bil en plastbit som sitter mellan inredningen och det rackarns plastmonstret till bakljus jag vill åt.

Pedagog blir jag nog aldrig så jag får fixa en bild i morgon så att ni förstår.
men du kan väl inte ta bort den yttre baklyktan på en V70II 2008-> via bagaget enbart
stötfångaren måste bort, sitter skruvar utifrån
Bilagor
1.JPG
1.JPG (24.67 KiB) Visad 1642 gånger
av Alexas
Stämmer som thunderace säger. Stötfångaren måste också av. Eller jag tog inte av min helt utan lossade kanten för att komma åt skrivarna under lampan. Fast det är lättare än att få av själva lyktan :D det va ofattbart trångt!

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]