Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Tänk på att familjer väldigt ofta använder barnstolar. En stor del av barnens uppväxt sitter de i dessa och då är värme i baksätet oanvändbart ändå. Jag tror effekten på andrahandsvärde är 0, det är annat som avgör.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror inte heller baksätesvärme gör någon skillnad när du skall sälja den, även om det i just mitt fall hade varit helt avgörande, men jag är nog ganska ensam om det.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag valde bort baksätesvärmen mot de inbyggda barnstolarna.. Tror de kommer bättre till användning än vad värmen hade gjort! Samt är nog rätt attraktivt vid framtida försäljning också.
Användarvisningsbild
av Perra83
För mig hade bilen utan baksätesvärme gått bort. Måste ja köra någon minderårig i baksätet får dennes föräldrar se till så ja kan ta en bilkudde vid tillfället.
Rätt va det är ska ungen sitta fram. Då finns ingen värme bak till mig :shock:

Men alla ska så klart trivas :wink:
av Lövet
Om du är någorlunda lång är bristen på utrymme bak i V60 ett större problem än värmen. Svårt att se att någon längre än 170 kan sitta bekvämt.
av Pson99
Jag lånar tråden lite, om det går bra :D

Kul med en till som köper en T4 - jag måste säga att jag efter att ha provkört den i en V70 Classic blev riktigt imponerad över vad man får för pengarna, betydligt mer prisvärd än exempelvis D4. Jag åker idag en C30 R-Design D2 -12 och har ca 8 mil till och från jobbet. Men denna kommer som sagt att bytas till en Onyx Svart V60 T4 R-Design med den sexstegade automatlådan inom några veckor (är sagt sent vecka 8/början av vecka 9).

D2:an är inte överdrivet snål i högre hastigheter och skillnaden i körbarhet mellan D2 och T4 gör att jag gladeligen kan betala någon krona extra per mil i ökad förbrukning. Att gå från 0-100 på ca 12 sekunder till 7,4 (?) ser jag fram emot, samtidigt som min känsla är att man kommer kunna köra T4:an relativt snålt på landsväg om man vill. Nu har man blivit väldigt van vid diesel då detta är min andra i rad, men den silkeslena gången på en bensinmotor gör ju mycket för känslan också ska tilläggas.

Jag valde till rattvärme, växlingspaddar (känns som en rolig detalj, och framförallt på en R-design!) de laminerade rutorna och avbländningsbar backspegel. Backsensorer fram och bak, däremot inte parkeringsassistenten - kul grej, visst, men jag skulle kanske använda den 3-4 gånger per år. Avslutningsvis även Volvo on Call då jag är smått beroende av dieselvärmaren jag har idag och det skulle kännas mycket konstigt att inte ha denna gudomliga funktion i nästa bil.

Driver Support hade varit nice, men någonstans får man dra gränsen.

Stänkskydd kommer jag nog att montera själv, de kostar som jag förstod det mellan 300-400:- och monterat skulle de gå på runt 1900:- från handlaren, väldigt mycket pengar för de få minuter de ska ta att montera dem själv och de kan man exempelvis lägga på rattvärmen. 8)

Är det någon som har bild på skyddet vid bagageluckan? Jag funderar lite smått på det också faktiskt, men att montera själv då.
av Daaaaaniel
Pson99 skrev:Jag lånar tråden lite, om det går bra :D

Kul med en till som köper en T4 - jag måste säga att jag efter att ha provkört den i en V70 Classic blev riktigt imponerad över vad man får för pengarna, betydligt mer prisvärd än exempelvis D4. Jag åker idag en C30 R-Design D2 -12 och har ca 8 mil till och från jobbet. Men denna kommer som sagt att bytas till en Onyx Svart V60 T4 R-Design med den sexstegade automatlådan inom några veckor (är sagt sent vecka 8/början av vecka 9).

D2:an är inte överdrivet snål i högre hastigheter och skillnaden i körbarhet mellan D2 och T4 gör att jag gladeligen kan betala någon krona extra per mil i ökad förbrukning. Att gå från 0-100 på ca 12 sekunder till 7,4 (?) ser jag fram emot, samtidigt som min känsla är att man kommer kunna köra T4:an relativt snålt på landsväg om man vill. Nu har man blivit väldigt van vid diesel då detta är min andra i rad, men den silkeslena gången på en bensinmotor gör ju mycket för känslan också ska tilläggas.

Jag valde till rattvärme, växlingspaddar (känns som en rolig detalj, och framförallt på en R-design!) de laminerade rutorna och avbländningsbar backspegel. Backsensorer fram och bak, däremot inte parkeringsassistenten - kul grej, visst, men jag skulle kanske använda den 3-4 gånger per år. Avslutningsvis även Volvo on Call då jag är smått beroende av dieselvärmaren jag har idag och det skulle kännas mycket konstigt att inte ha denna gudomliga funktion i nästa bil.

Driver Support hade varit nice, men någonstans får man dra gränsen.

Stänkskydd kommer jag nog att montera själv, de kostar som jag förstod det mellan 300-400:- och monterat skulle de gå på runt 1900:- från handlaren, väldigt mycket pengar för de få minuter de ska ta att montera dem själv och de kan man exempelvis lägga på rattvärmen. 8)

Är det någon som har bild på skyddet vid bagageluckan? Jag funderar lite smått på det också faktiskt, men att montera själv då.
Kul! Stort grattis!
Känns skönt att höra att iaf någon annan tagit en T4 :-)-)

Parkeringsassistent skippade jag, men tog backkamera. Är van vid det och skulle verkligen sakna det annars.

Förstår att det finns en del pengar på att spara genom att eftermontera enklare tillbehör.
Men när jag får nyckeln i handen vill jag att allt ska vara klart. Bekväm som man är ;)

"Kul" att höra at det ändå är två som säger att sätesvärme bak är avgörande. Då är det nog säkert minst tre egentligen. Ska nog välja till det som sagt var, så alla i bilen trivs ;)
Användarvisningsbild
av benny10
joel80 skrev:Jag fixade foilerong i efterhand som skydd vid inlastningen i bakluckan. Var inte nöjd med hur lite som skyddades av lastskyddet från Volvo.. Det går ju inte över kanten där man verkligen riskerar att slå i.
Av precis samma anledning valde jag också att istället foliera. Kör med kolfiberfilm. Samma vid instegen bak (barn använder gärna tröskeln vid på- och avstigning). Tycker kolfiberfilmen gör sig fint mot min svarta lack.
Senast redigerad av 3 benny10, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag skippade också 1900kr för stänkskydd och har köpt själv.. tror jag lagt ut runt 5-600kr på fram och bak. Problemet är bara att jag än så länge inte lyckats få tid att montera de främre när jag också samtidigt har haft tid att tvätta bilen innan. (Vill ju inte montera med skit bakom stänkskydden!)

Rätt dåligt att dom ska ta så mycket betalt om man beställer i samband med nybeställning.. borde ju nästan vara billigare då istället. :(

Såvitt jag vet ska multirem bytas samtidigt […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jag har nu bestämt mig för att inte k&ou[…]

V60 Cross Country eftertraktade

Hur står sig bensinvarianten då? All[…]

Hej på er, En snabbfråga; behöve[…]