Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Så här såg min 850 ut när jag fick den inlöst av Volvofirma.De löste in den vid byte till en V70-08.Blev lite förvånad när de var intresserade av min 95:a.
De hade några dagar senare öppet hus,där den såldes genom auktion.

Bild
av V60D5AWDPolestar
Taxen47 skrev:Så här såg min 850 ut när jag fick den inlöst av Volvofirma.De löste in den vid byte till en V70-08.Blev lite förvånad när de var intresserade av min 95:a.
De hade några dagar senare öppet hus,där den såldes genom auktion.

Bild
hmm, vad gick den för på auktion? Förövrigt så hade jag en bekant som var av åsikten att skiten skyddade lacken...
Användarvisningsbild
av wissel
SkauneJohan skrev:
jpennerb skrev:"Inte min bil på bilden men..." är en klassiker! :lol: Att folk ens orkar leta reda på en bild på näten och inte plåta sin egen :roll:
det är långt från alla som har smartphone, digital kamera osv :!:
Ja det fattas väl ca 6 % innan ALLA har någon form av mobilkamera.
Dom 6% har nog ingen bil heller..... :P
av llesrof
Lucif3r skrev:Gamla tanter/farbröder kan väl ha bil, men ingen mobil med kamera. Min granne är ett sånt exempel.. Hon blir väl 76 eller 77 i år, kör en S80 -00, och har en mobil äldre än bilen(typ) :lol: Den mest avancerade funktionen på den är väl SMS :P
Ptja... vem behöver mer än så egentligen.. . :D
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
llesrof skrev:
Lucif3r skrev:Gamla tanter/farbröder kan väl ha bil, men ingen mobil med kamera. Min granne är ett sånt exempel.. Hon blir väl 76 eller 77 i år, kör en S80 -00, och har en mobil äldre än bilen(typ) :lol: Den mest avancerade funktionen på den är väl SMS :P
Ptja... vem behöver mer än så egentligen.. . :D
jag är 31 och har endast ringa+sms funktion på min nokia mobil, batteriet håller i en vecka! har inget behov av en DYR smartphone
Användarvisningsbild
av Lucif3r
SkauneJohan skrev:jag är 31 och har endast ringa+sms funktion på min nokia mobil, batteriet håller i en vecka! har inget behov av en DYR smartphone
Hehe ja, batteritiden på nya telefååååner är ju rena skämtet jämnfört med gamla, typ nokia 3210 osv. Vill minnas att min 3210 lätt klarade 2 veckors batteritid, med konstant snake-spelande på rasterna :mrgreen:
Min S4 Mini är jag glad om den pallar 3 dagar standby :roll: Börjar man spela på den eller nått så klarar den typ 5-6h, max :P
av Lövet
Lösningen är ju att fota sin skitiga bil i mörker med snö på. Då ser man ingenting. Win!

Bild
av judas
Min bil var skitig när jag fick den från Volvo-handlaren. De hade kört den genom tvätten, men det var fortfarande mycket smuts på den. Inuti var det lerigt på samtliga platser, sko-märken på dörrarna och fläckar på läderklädseln.

V40 2016, 700 mil.
Användarvisningsbild
av fjohan82
judas skrev:Min bil var skitig när jag fick den från Volvo-handlaren. De hade kört den genom tvätten, men det var fortfarande mycket smuts på den. Inuti var det lerigt på samtliga platser, sko-märken på dörrarna och fläckar på läderklädseln.

V40 2016, 700 mil.
:-O) :-(O) (S)
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS