Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev:Det står i instruktionsboken att volvoverkstaden kan göra det, och de gör det i DIM med hjälp av Vida.
Nu har de servat min bil. Bakruteautomatiken är avstängd, men baksätesvarningen "kunde" man inte stänga av.
Märkligt att det gick på förra, och förrförra. :???:

Det står inte heller något i instruktionsboken om att baksätesvarningen går att stänga av, bara torkarautomatiken.
"Denna funktion (intervalltorkning vid backning) kan stängas av. Uppsök en verkstad."
Jag var inne med min V40CC idag då de missat att blanda annat ändra dom här två sakerna vid leveransen. Bältesvarning för öppnad bakdörr var inga problem, det programmerades bort. Bakrutetorkaren var det värre med, dom hittade det inte någonstans i Vida. De Kollade på en annan MY16 också och hittade inget där heller. Nu skulle de ställa frågan till Volvo, så får vi se vad det återkommer med. Det står ju i instruktionsboken till MY16, så det måste ju gå, annars blir jag rätt trött.
MartinS skrev:Jag var inne med min V40CC idag då de missat att blanda annat ändra dom här två sakerna vid leveransen. Bältesvarning för öppnad bakdörr var inga problem, det programmerades bort. Bakrutetorkaren var det värre med, dom hittade det inte någonstans i Vida. De Kollade på en annan MY16 också och hittade inget där heller. Nu skulle de ställa frågan till Volvo, så får vi se vad det återkommer med. Det står ju i instruktionsboken till MY16, så det måste ju gå, annars blir jag rätt trött.
I mitt fall var det tvärtom. De hittade inställningen för bakrutetorkaren, men inte för baksätesvarningen.
När du åker dit nästa gång, kan du inte fråga var i Vida inställningen för baksätesvarningen finns?
MartinS skrev:Jag är ganska säker på att den är under DIM (Driver Information Module).
Jag blev alldeles nyss uppringd av deras kundmottagare i ett annat ärende.
Han hävdade att de inte FÅR programmera bort denna "säkerhetsfunktion". :roll:
Märkligt, det fick iallafall Världens största volvoåterförsäljare göra åt mig :)

Däremot fick jag idag veta att de inte kan programmera bort baktorkarautomatiken, Volvo centralt jobbar på att lösa det, löser sig förhoppningsvis under Februari månad trodde dom. Funkar tydligen inte på någon V40 MY16, osäker på om det rör fler MY16 bilar. Märkligt iallafall.
MartinS skrev:Märkligt, det fick iallafall Världens största volvoåterförsäljare göra åt mig :)

Däremot fick jag idag veta att de inte kan programmera bort baktorkarautomatiken, Volvo centralt jobbar på att lösa det, löser sig förhoppningsvis under Februari månad trodde dom. Funkar tydligen inte på någon V40 MY16, osäker på om det rör fler MY16 bilar. Märkligt iallafall.
Jag har tid nästa måndag för att laga bakluckelåset, hos Bilia. Vi får se om de kan fixa baksätesvarningen.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90