Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeman
permikael skrev:De jag ångrar att jag snålade in på när jag beställde vår V60:i är Följande:
Stötfångarskyddet vid bakluckan.
Det kan du väl köpa i efterhand som ett tillbehör hos handlaren? Håller med, mkt bra att spara "lacken".
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Synd att inte Beechwood går att få till standardstolen, hade ju varit klockrent med svart bil. Tycker de har tråkiga 17" överlag på bygg din bil. Ymir 18" hade suttit som en smäck!
av Daaaaaniel
permikael skrev:De jag ångrar att jag snålade in på när jag beställde vår V60:i är Följande:
Värme i baksätet.

Saker som jag inte kan leva utan:
Volvo On Call
Sportstolarna
Då vi bara är två i hushållet kommer väldigt lite tid att spenderas i baksätet. Vänner som följer med på en tur får helt enkelt stå ut att det är lite svalt första minuterna :wink:

Stötfångarskydd kanske inte vore så dum ide. Hittar det dock inte på Bygg på hemsidan?

Sportstolarna tycker jag blir lite för tajta dessvärre.
Senast redigerad av 1 Daaaaaniel, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
RATTVÄRME! Fantastiskt skönt, något man inte saknat för man provat på det...

Om du nu inte valt till VOC med bränslevärmare, eller elmotorvärmare är ju eluppvärmd framruta riktigt trevligt.
av Daaaaaniel
mikeman skrev: Edit: Laminerade rutor sägs sänka ljudnivån så det är inte fel. Hastighetsberoende servo avrådde min säljare ifrån pga. att tidigare kunder han sålt till kommit tillbaka och varit besvikna på funktionen, det hade knappt känts skillnad från vanlig servo. Han var helt övertygad om att man skulle vara gladare utan.
Tack för svaret ang servon. Är den känslan jag fått när jag läst andra trådar. Blir nog helt enkelt att jag skippar det.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag fixade foilerong i efterhand som skydd vid inlastningen i bakluckan. Var inte nöjd med hur lite som skyddades av lastskyddet från Volvo.. Det går ju inte över kanten där man verkligen riskerar att slå i.

Voc är värt varenda krona. Inte bara för bekvämligheten med att t.ex kunna köra igång värmare (kanske du inte ens har i en T4?) utan för säkerhetsfunktionerna. Det är mer än en gång man fått meddelande om att man glömt låsa och då kan låsa bilen med appen, och för mig som kör mkt i tjänsten är körjournalen mkt värd.
Att veta att det blir larmat till räddningstjänst om man kör av vägen på nån enslig sträcka utan vittnen känns också tryggt..

Att kunna låsa upp bilen även fast man inte har nyckel eller är vid bilen har också varit användbart.. När kompisar eller familj ska hämta nått eller lämna nått och man inte är på plats.. Bara att klicka upp bilen och säga till dem att slänga in i bakluckan.. Och sen låser man igen. :)

Glasögonfodral istället för handtag vid förarsätet är också givet! Så man har solbrillorna nära. Kostar inte mycket 500kr tror jag jag betalade.
av Daaaaaniel
joel80 skrev:Jag fixade foilerong i efterhand som skydd vid inlastningen i bakluckan. Var inte nöjd med hur lite som skyddades av lastskyddet från Volvo.. Det går ju inte över kanten där man verkligen riskerar att slå i.

Voc är värt varenda krona. Inte bara för bekvämligheten med att t.ex kunna köra igång värmare (kanske du inte ens har i en T4?) utan för säkerhetsfunktionerna. Det är mer än en gång man fått meddelande om att man glömt låsa och då kan låsa bilen med appen, och för mig som kör mkt i tjänsten är körjournalen mkt värd.
Att veta att det blir larmat till räddningstjänst om man kör av vägen på nån enslig sträcka utan vittnen känns också tryggt..

Att kunna låsa upp bilen även fast man inte har nyckel eller är vid bilen har också varit användbart.. När kompisar eller familj ska hämta nått eller lämna nått och man inte är på plats.. Bara att klicka upp bilen och säga till dem att slänga in i bakluckan.. Och sen låser man igen. :)

Glasögonfodral istället för handtag vid förarsätet är också givet! Så man har solbrillorna nära. Kostar inte mycket 500kr tror jag jag betalade.

Vet inte riktigt hur det är med värmare til T4....
Har PTC på framruta. Tycker att värme i stolarna funkar bra. Och lägger jag till värme i ratten så får det räcka.
Dessutom kommer bilen att utgå ifrån ett varmgarage mestadels av tiden.

Tänker mig att jag i värsta fall får lacka om den delen den dagen den ska säljas.

Glasögonfacket går väl att eftermontera om jag saknar det längre fram?
Användarvisningsbild
av joel80
Jo.. Men det är en uppgradering på en femhundring.. Och du får med handtaget om du skulle få för dig att du behöver det. ;)

Jag håller med de ovan som säger driver support-paketet.. Lite dyrt kanske med det är mycket fint som ingår. ;)
av permikael
Daaaaaniel skrev:
Värme i baksätet.

Volvo On Call
Sportstolarna
Då vi bara är två i hushållet kommer väldigt lite tid att spenderas i baksätet. Vänner som följer med på en tur får helt enkelt stå ut att det är lite svalt första minuterna :wink:

Stötfångarskydd kanske inte vore så dum ide. Hittar det dock inte på Bygg på hemsidan?

Du hittar skyddet under: Interiör, Bagagerum, Övrigt: Stötfångarskydd 640kr :)

Vi har en barnstol fram, och därmed åker alla passagerare bak, helskin och ingen värme, även om VOC gör bilen varm är det alltid lite extra gott med värme i rumpan 8)

Jag hade nog valt till klimatpaketet, och även fått uppvärmda spolarmunstycken, nu är dom sitter i plenum samlas det lätt snö där och då skadar det inte att ha dom uppvärmda.

Hoppas du blir nöjd med din bil!
av Daaaaaniel
permikael skrev:
Daaaaaniel skrev:
Värme i baksätet.

Volvo On Call
Sportstolarna

Du hittar skyddet under: Interiör, Bagagerum, Övrigt: Stötfångarskydd 640kr :)

Vi har en barnstol fram, och därmed åker alla passagerare bak, helskin och ingen värme, även om VOC gör bilen varm är det alltid lite extra gott med värme i rumpan 8)

Jag hade nog valt till klimatpaketet, och även fått uppvärmda spolarmunstycken, nu är dom sitter i plenum samlas det lätt snö där och då skadar det inte att ha dom uppvärmda.

Hoppas du blir nöjd med din bil!
Tack! :)

Även om vi bara är två i hushållet kanske det kan vara bra för andrahandsvärdet med värme bak?
Tänker mig den dagen man ev säljer den till en familj med fler än två medlemmar.

Just nu lutar det åt att jag väljer till:
- Värme i ratt
- Stötfångarskydd
- Sätesvärme bak

När det gäller rost: -Borsta bort med st[…]

LED - bländande halvljus

Vid det här laget kan jag direkt se om det &[…]

@lennarte , Precis, det är 3500 kg på […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]