Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
hittade nu, måste haft någon gammal cashad sida i browsern, Rica steg 2 11k! jummi, har jagrullar fortfarande rabatt där?

Och ni som haft trimmat på de nyare årsmodellerna 14-16, har ni haft några problem med att blåsa in trimmfilen igen efter service, alla snackar ju om att service 2,0 ska sabba trimfilen.

Tunnis: har du trimmat din XC60? om, vilken spis, man el auto pros and cons?
av tunnis
Titta i mitt inlägg, står vilka bilar jag ägt.
my15 polestar
my13 Rica
my11 BSR

Man måste köpa dosan för Volvoservicen blåser bort trimmet. Gällde både my11 å my13.
Användarvisningsbild
av amullo
Fick svar från Svensk Motoroptimering

"Tjena,
Jodå, har haft ett par MY16 inne utan problem. Volvo har gjort en uppdatering på styrenheterna till MY16 men jag grejar dom. [THUMBS UP SIGN] 240 hk/500 nm"
Användarvisningsbild
av amullo
Crazyride? SNÄLLA!
Crazyride borde hålla sig till överprisade Kina led produkter som aviseras klara 1000m men som i verkligheten knappt klarar 400.

Skulle hellre slå ett järnspett i ecun och bränna upp bilen än låta ett skojeriföretag som avslöjats med falsk och missriktad marknadsföring pilla i min bil.
av Droopy
amullo skrev:Fick svar från Svensk Motoroptimering

"Tjena,
Jodå, har haft ett par MY16 inne utan problem. Volvo har gjort en uppdatering på styrenheterna till MY16 men jag grejar dom. [THUMBS UP SIGN] 240 hk/500 nm"
Nice har de PPC likanden dosa tro? blir ju jobbigt att åka 50mil varje gång man servat bilen och filen skrivs över.

Edit: det hade de ju, ska kontakta dem till veckan, tack.

Ehh, dosan verkar bara vara till låns, ska returneras efter att trimfilen är inkörd i ECUn, hmm, typiskt.
Användarvisningsbild
av amullo
Svensk Motoroptimering finns ju med filial i Sundsvall också vad jag kan se, så de kanske kan ordna det där i så fall?

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]

En ganska vanlig 245:as liv

För några veckor sedan körde jag b[…]