Moderator: Moderatorer

Även jag tvättade bilen idag, mest för att få den ren och kolla skicket på lacken.
Det var riktigt bra, hittade nästan inga repor på den. :-)-)
Och så fick den sig lite tillfälligt skydd tills den få riktig behandling.
Gyeon Wetcoat, man bara sprayar på bilen och spolar av med högtryck, håller några månader.

En bild från GDS-hall, tvättar med tvåhinksmetoden och ullvante för skonsam tvätt. :)
DSC03251.JPG
DSC03251.JPG (1.53 MiB) Visad 506 gånger
Och en liten personlig grej, citat från Jeremy Clarkson (Top Gear) som jag satte över Bilia-reklamen. :lol:
Kanske inte något för alla, men jag gillar det.
DSC03310.JPG
DSC03310.JPG (1.25 MiB) Visad 504 gånger
[youtube]4JWgmv92fQk[/youtube]
Lemerok skrev:Även jag tvättade bilen idag, mest för att få den ren och kolla skicket på lacken.
Det var riktigt bra, hittade nästan inga repor på den. :-)-)
Och så fick den sig lite tillfälligt skydd tills den få riktig behandling.
Gyeon Wetcoat, man bara sprayar på bilen och spolar av med högtryck, håller några månader.

En bild från GDS-hall, tvättar med tvåhinksmetoden och ullvante för skonsam tvätt. :)
DSC03251.JPG
Och en liten personlig grej, citat från Jeremy Clarkson (Top Gear) som jag satte över Bilia-reklamen. :lol:
Kanske inte något för alla, men jag gillar det.
DSC03310.JPG
[youtube]4JWgmv92fQk[/youtube]
Snyggt :) Kan bara hålla med i de citatet :lol: :-)-)
Tvättade bilen idag för första gången. 147mil sätter sina spår. Mängder med tjära och flygrost.
Efter tre steg förtvätt använde jag ett neutralt schampo för att se hur lackskyddet beter sig. Torkade bilen och såg att tre tjärfläckar inte hade släppt taget.

Bild

Bild
Ska låta någon annan ta över den då jag var och köpte en annan bil idag :-) kommer dock fortsätta hänga här och läsa och försöka hjälpa med det jag kan. Spar dock v50:in ett par veckor om jag ångrar mig :-)

Nya åket:
Bild
sierra94: Hehe en sådan sedan var jag ruggigt intresserad av när den kom, tycker fortfarande den ser rätt bra ut som sedan men inredningen är tyvärr för amerikansk för min smak men hoppas du är och blir nöjd. Rapportera gärna om bra och dåliga saker
  • 1
  • 502
  • 503
  • 504
  • 505
  • 506
  • 1912

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?